Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Sofia - 26 januari 2013 17:24

Ja, en ledig fredag kan inte bli så mycket bättre. Fick med mig 50% av barnen till Sävjö badhus. I kassan frågade de: "Är ni oxå från Nässjö?" Jo, det var fler som hade tänkt tanken att åka och bada denna dag när barnen var fria från skolan och simhus där öppnar först kl. 14.00 Å även Kaj-grannen med sina två barn var där så vi hade riktigt kul.  Ääääälskar att simma och jag sa till barnen att de fick komma o visa sig då och då så de inte hade drunknat.... Å de var lydiga...å så var ju Kaj med... Att ta sig fram i vatten är en mycket härlig känsla. Att den kraften man har i ben och armar kan föra kroppen framåt på ett sånt härligt tyngdlöst sätt... Gott!! Å att såååå många muskler används - det känner jag först idag... Jag är inte van att avverka 2000 m så ofta men jag funderar allvarligt på att morgonsimma... Jag tror att Nässjö simhall öppnar kl. 06.30 på tisdagar. Det är ju bara så kallt o doppa sig där....


Efter badet blev det middag hos mor och far. En sån där bonusstund som är så go... Å god! Soppan som bjöds var underbar. Stella var tveksam att smaka men när hon väl gjort det tog hon om tre gånger. Likaså David. 


Hem, lämna Stella på utsatt tid, ner på stan och jaga reda på ett par brallor som David ville ha. Jag hade i ett svagt ögonblick att detta skulle ske idag trots lite tidsnöd. Å när han hittat det han ville ha - jättefina - betalade jag och så ut... Men då...bara hänger den ju där...den jättefina blusen och på nåt underligt sätt "står" det Sofia på den. Utan att prova går jag till kassan... Å då får mina ögon syn på jackan.. Den där skinnjackan som jag letat efter så länge. Har provat varenda variant på H&M men se, de passade inte mig...men denna satt som en smäck och ersätter den min flera år gamla jag har hemma..den slitna (ni hör själva mina argument för att köpa?). 


Hem, göra sig iordning och så ner på AW med maken och Kaj-grannen. Ny blus och sim i benen, d.v.s rätt "mör". Amazon spelning på scenen o mycket trevlig folk ute. Prat med "gamla" trevliga vänner och nytt trevligt folk. Som grädde på moset fick vi taxi direkt när vi kom o beställde - en bra avslutning på denna kanondag!!!!


Å lördagen har varit bar den oxå. En lång promenad i ett något varmare Nässjö, stannade till några timmar på jobbet och fick MYCKET gjort. Huset är nu färdigstädat och lite mat ska jag få tilll....sen blir det soffan - välförtjänt och skönt!!!!


Ha en fortsatt fin lördagkväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards