Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Sofia - 30 januari 2013 20:18

Dax för namnsdag! Min mamma förstås, jag och även Stella. Stort grattis till oss alla tre! 


Wikipedia: Namnet Gunilla är en latiniserad form av Gunhild eller Gunhilda som är sammansatt av orden gunnr och hild som båda betyder strid. Namnet är allmänt känt när unga adelsfröken Gunilla Bielke blev Johan III:s andra drottning 1585.

 

När jag var liten var jag överlycklig för att jag hette Gunilla (i andranamn) precis som Kulla-Gulla. Anledningen var att jag "var" Kulla-Gulla..... Mer eller mindre...jag läste säkert böckerna fem ggr och kunde dem nästan utantill... Hon fick minsann strida...för att få sin tillvaro att gå ihop....hårt arbete...fattigdom.. Å jag känner mig för tillfället lite som Kulla-Gulla... Att få tillvaron att gå ihop...hårt arbete (kanske inte så fysiskt som min namne) men arbete kan ju vara hårt på olika sätt.

 

Sitter o kollar på alla kockar i TV-programmet... Idag servers tydligen rått och rött kycklingkött tillsammans med en sky av tårar... Ska jag säga...men jag ställer mig inte frivilligt i TV och lagar mat.. Eller vad sägs om kokt ägg, mjölk med havregryn lite sirap... (obs inte allt ihopblandat dock). Smaskens om du frågar mig men förmodligen inte om juryn får tycka..

 

Ha en fortsatt fin kväll!!!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards