Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Sofia - 31 januari 2013 20:33

En SÅN dag! Startar med grym huvudvärk. Skulle närvara på ett viktigt möte med en kollega i Vetlanda så jag sov så länge jag kunde och sedan åkte vi kl 09.00 Bra timmar och värdefulla – nyckeltal för höglandets kommuner. Hur ser det ut i vår kommun jmft med andra när det gäller ytor och dess kostnader? Hur mycket energi går det åt och hur mycket kostar den? Vad betalar förvaltningarna i hyra till Tekniska i de resp. kommunerna och vad betalar de för externt hyrda lokaler?? Mycket intressant!


Förutom att det var ett mycket bra möte med nödvändig "kringinformation" då man ska ta fram siffror kan jag konstatera följande. Personalen på Tekniska i Vetlanda är mycket proffsig och trevlig. Vetlanda har ett extremt fult stadshus (förlåååååt). Insidan är som att vandra i en bunker eller grotta och utsidan – en stor betongklump. Vi avslutade med lunch på Stadshotellet och hade tämligen god utsikt över byggnaden. Det heter att det är en mycket unik arkitektur och det kan man ju skriva under på...unikt ful!! I folkmun kallas den tydligen för Babels torn - invigdes 1970.... Tankarna jämför med Nässjö Stadshus... När man går i Örnens trapphus ekar fotstegen och man nästan hör historiens vingslag... Vackra salar och vackra rum... 


Å sen hem och ta det lugnt en stund. ”Råkade” läsa mina mejl och bestämde mig för att åka till jobbet och svara på vissa… Jag blir såååå trött…. Förseningar med ditten och datten…som i allra högsta grad påverkar mig och mina arbetsuppgifter. Lugn och fin! Sedan dags för föräldraråd på Åkersskolan. Alltid trevligt och intressant. Ärligt talat hade jag ingen energi alls för ett sådan sittning ikväll men jag blir så inspirerad av alla trevliga diskussioner. Det gör vardagen tjusig!!! 


Nu återstår bara lite tid framför TV’n av den här dagen. I morgon är det fredag….igen…det gick snabbt. Stella kommer åter och jag längtar....


Ha en fin kväll och en god natt!!




Vetlanda stadshus Anno 1970

 


Bild: Stadshuset i Nässjö

Nässjö Stadshus "En nationalromantisk borg i handslaget tegel..." Anno 1913-1914

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards