Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Sofia - 18 februari 2013 21:05

Det fanns en tid i mitt liv då jag bakade...minst en gång i veckan... Det skulle alltid finnas frallor, vetebullar och några sorters kakor i frysen. Dels för egna fikastunder med familjen och om det kom oväntat besök.. Minns barnens glada ögon när doften av nybakat bröd nådde dem efter en dag på dagis eller i skolan...

Då kände jag mig "fattig" om inte frysen var välfylld.. Nu tycker jag aldrig jag har tid att baka. Prioriterar bort det. Är hellre ut o går, eller spelar gitarr istället för att knåda en deg. Konstigt - förr hann jag baka oxå...? Kanske glorifierar jag dåtid o kommer bara ihåg mina föräldralediga perioder... De varade ju sammanlagt några år ; ) om man slår ihop det...

Pay back time... Idag när jag kom hem från jobbet - i vanlig ordning alldeles för sent - möttes jag av en underbar doft! Den av nybakade frallor. Johanna hade fixat i köket och jag blev verkligen jätteglad!!! Å så goda de var!

Sitter i soffan o känner efter. Kanske borde man, som en kollega idag sa, bara stänga av när kl blir 17.00 Frågan är vad som händer när man faktiskt inte hinner allt man ska...? Det kanske blir lite mer som det ska...å man kanske blir sugen på att åter sätta till en deg??

Kramar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards