Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Drömmar om rapporter och drömrapport....

Av Sofia - 24 februari 2013 19:29

Det borde vara nog med den reella tid jag tillbringar på jobbet. Tydligen tycker min kropp något helt annat. Varför drömmer jag annars om jobbet... Dessutom vaknade jag tidigt fram på morgonkvisten och kan inte somna om...grunnade och försökte "lösa" frågor. I natt handlade drömmarna om rapporter. Rapporter och uppföljningsunderlag i nya ekonomisystemet Agresso. Spännande va? Faktum är att det känns som att jag tagit 3 steg framåt (och samtidigt inte 4 tillbaka) när det gäller just allt det nya. En stor sten eller bergknalle övervanns i torsdags när jag lyckades skapa både artikelgrupper, artiklar och skapa försäljningsorder och faktura!! SEGER! Nästan så man skulle rama in det första exemplaret och hänga upp på kontorsväggen ;))


Å så rapporterna... Alltså att ha koll på läget - att följa upp, stämma av är en ganska eller för att inte säga jätteviktig uppgift jag har i mitt arbete. Att ha knas på kostnaderna - vart tar pengarna vägen? Viktigt i alla företag och inte minst när inkomsterna kommer från kommuninvånarnas skattepengar. Att bara plocka från kassakistan utan att ha en susning om när det är slut...not good! Å jag fixade bl.a en härlig sammanställning. Lyckades få ut samtliga driftskostnader summerat per fastihget och konto. Så nu vet jag hur mycket el som förbrukades på t.ex Centralskolan i januari! Gott!! Resultatet av siffrorna fick jag greja till i excel. Summorna önskar jag i fetstil och man kan ju tycka det är estetiskt trams men det är såååå mycket mer lättläst.


Snart dax för soffan och lite kvällsmat. Innan dess ska jag föra min egen lilla rapport av ekonomin för februari. Excel hjälper mig att ha just lite knas på vad jag köper och hur mycket....


Ha en god kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards