Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Sofia - 9 mars 2013 16:36

Somnade i soffan igår kväll (FÖRE Skavlan startade - vilket betyder en del). Måste vara världens tråkigaste fru... Var ju pigg idag på morgonen i varje fall. God och lång frukost och medan vi satt vid köksbordet började solen titta fram. Hade ju bestämt mig för att jag skulle ta en löpartur och det känns ju än mer lockande när strålarna kommer. Eftersom Akropolis Cup gick av stapeln i Stinsen Arena var mitt mål att hinna dit till kl. 12.00 då David skulle spela med sitt U13 (Cupen var egentligen för U15). Har knorrat en del om att det "var väl inte så taktiskt rent mentalt då uttagningen till Smålandslaget sker i morgon. Hur kul är det att bli krossade av större grabbarna...det där med själförtroende etc. Men jag ändrar mig såklart med facit i hand...backar faktiskt helt o hållet på den punkten...


Löparturen var kall men skön. Ulf hade tagit med sig min vinterjacka som jag kunde ta på - inte bra att stå en knapp timme i hallen när svetten dröp efter turen.. Å vilken match. Jisse vad NIF spelade bra. En del av Davids räddningar idag - de var de snyggaste jag sett under säsong. Har ju inte sett så våldsamt många matcher men ändå... Nej, Nässjögrabbarna vann inte - de "stora" var dem övermäktiga. Jämförde storlek på målvakterna. David var säkert mer än huvud kortare än Jönköpings men det är ju inte alltid det som räknas för att ta bollarna. En mycket hedersam förlust och visst blir man sååå glad och stolt när David fick pris som matchens lirare.


Sprang hem MED vinterjacka, en varm och lång duch och därefter ned på stan med Elin. Mysfikade på Thimons - hur ofta gör jag det? Å bara med EN unge? Man hinner en hel massa när man inte alltid jobbar på helgen. Det är slut med det. "Tanke och ord måste någon gång blir handling" som psykologen sa häromdan. Jo, jag har gått dit några gånger för att prata, hantera det som hänt den sensate tiden. 


Å snart är det dax för bandyfest, som sagt. Kul!!!!!


Ha en fin lördagskväll och må bästa låt vinna ikväll (om det finns nån sån... ;)


 

NIF's U13 i paus!!

 

Otroligt stolt är David, hans far och hans mor...

 

Mysfika med Elin!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards