Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Sofia - 25 mars 2013 16:53

När jag var liten tjej lyssnade jag mycket på den musik som mina bröder lyssnade på. Innan Carola slog igenom förstås för sedan blev det av någon outgrundlig anledning mycket Carola eller tveklöst BARA Carola en lång lång tid...... Förutom ABBA så var det ju grupper som t.ex ELO (Electric Light Orchestra) och The Police. Var jag riktigt snäll (å det var jag ju ALLTID)   kunde jag få vara på min äldste storebrors rum och dansa till hans disco-lampor. Han hade kopplat olikfärgarde lampor till ljudet...på något sätt... Gul för diskant, röd för bas och blå för...inte en aning men häftigt var det. I mörkret och musiken var det nice!!!


Minns första gången jag hörde "Every breath you take" med Police. Den där speciella Sting-rösten och jag blev fullständigt nockad. I samband med att skivan nådde vårt hem, nån gång 1983, hade det hänt en olycka med en stor skidlift nånstans i alperna och jag har sedan dess alltid tänkt på de där otäcka bilderna i tidningen då många människor dog. Låten har inte ett dugg med detta att göra men det är märkligt hur en musikupplevelse kan framkalla känslor på olika sätt.


Som sagt kan originalet ALDRIG överträffas men dock tolkas. Jag hoppas att inte ni associerar med olyckor när ni lyssnar...men kanske VÅRT och SOMMAR eftersom solen sticker mig i ögonen...


Ha en fin måndagskväll!!!!



 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards