Alla inlägg den 28 mars 2013

Av Sofia - 28 mars 2013 18:31

Så var högtiden påsken påbörjad. Skämten om att "har ni kvastarna redo" startade redan när jag öppnade entrédörren till Vipan. Facebook är nedlusad med häx-bilder och inte ett ord om Jesus och varför vi egentligen firar påsk. Å det är varken på grund av häxorna, tuppen eller äggen vi har ledigt nu några dar...bara så ni vet...eller inte glömmer. Jag tänker inte predika - jag vet vad jag vet eller rättare sagt - jag tror vad jag tror. Å det är inte på häxor!   


Kanske vore det enklare då - att tillbe en häxa när livet är svart som natten, när tvivlen på ens egen duglighet ligger som en skugga tätt efter. I de stunder då man verkligen behöver en övermakt för att rädda det hopp man inte själv kan trolla fram... När omvärlden tycks perfekt och när andras liv verkar gå som på räls. Men så är det väl kanske inte för någon. Bara som man tror. 


När jag stängde ned för dagen kändes det ändå rätt ok. Ledigt ett bra tag. Har ställt frånvarohanteraren i Outlook på "icke närvarande" även på tisdag den 2:e april. Barnen har påsklov och det passar ju rätt bra att ta en extra dag då.

Kvällen till ära blir det parmaskinkalindad färsk sparris, ryggbiff, klyftiga potatisar och god sås. Behöver det efter en go och lång promenad. Du, Kung Boro - lägg av nu.....det var kallt!!!


Ha en fiiiiiiin kväll och glaaaaaa påsk!!!!


 

Korten är från förra året...har inte kommit till äggmålningen än....iår....

 



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards