Alla inlägg den 1 april 2013

Av Sofia - 1 april 2013 10:01

Någon som blivit lurad? Jag hörde att kylan skulle hålla i sig t.o.m 11 april vilket JAG tyckte var ett stort skämt. Å andra sidan hörde jag det i går och då var ju fortfarande sista mars. Jag klagar dock inte. Solen är underbart varm och även om det inte går fort så tar det på snön. Men visst, tittar jag ut genom fönstret på all snö och betänker att det är 1:a april KÄNNER jag mig grundlurad!!


Igår firade vi Lotta, nyss fyllda 50 år och sonen Simon som snart fyller 17 år. Han firade påsken hemma då han annars befinner sig i Sandviken på ett gymnasium där de hoppar och gör volter med skidor (Jag vågar mig inte på att skriva namnet på sporten för jag vet faktiskt inte om det är freeskiing eller freestyle). Han visade kort och filmsnuttar på vissa grejer de håller på med och det var många engelska uttryck jag aldrig har hört talas om....skiicross, slopetyle.. Å som om inte snön var nog så åker de även på järnräcken "rails"..... Ja, inte begriper man mycket men det ser OTROLIGT fränt ut!!!


God mat och dryck blev vi bjudna på och kvällen blev lång. Den ende som fattades var Anton, äldste sonen i huset som befinner sig i Åre för jobb och....ja, just det skidåkning.


 

Jubilaren Lotta och maken Anders


 

Lottas mamma Siw, Ulf och svägerskan Monica

 

Mamma Gunilla och Pelle

 

Jag och min far Kenneth

 

Ungdomarna fick sitta på fina varma altanen!! Simon, Lukas, Ella, Kristin

 

Stella, Johanna, Elin, David

 

Simon visar skidkonster!!

 

Här är det filmvisning!!

 

Vackert och vårlikt!!

 

Påsksymbol - tuppen står för "sanning"

 

Mina

 

Fina och goda tårtan!

 

Stella höll ut länge men slocknade i soffan...


Ha en fortsatt underbar Annandag Påsk och 1 april! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards