Alla inlägg den 22 april 2013

Av Sofia - 22 april 2013 20:33

Jag hade en idé om mitt inlägg idag. Det skulle handla om att när man återkommer till en plats många gånger känner man sig lite som hemma trots att det är en jättestor stad, läs Stockholm. Jag reviderar detta från och med idag.... 

Det måste vara ett fabrikationsfel. Sorry mamma o pappa men nåt gick snett med mitt lokalsinne... Det är pinsamt att avslöja. Jag kan vägen ut till Djurgården och hittar bra där. Grejen är att jag nog inte varit ända bort o ända ut på denna gudomliga plats. 

Efter kursslut idag drog jag på mig löparkläderna och drog iväg. När jag kommit förbi Rosendals slott o Trädgård och tagit vänster ned mot vattnet började jag tänka: Trots allt är ju inte Djurgården så stort. Fortsatte och efter ett tag började jag tycka att husen blev färre utmed vattnet på andra sidan. Rätt var det var kom den stora båten Ciderella ute på böljan den blå. Då började jag ana att jag måste sprungit fel o för långt. Stannade o tog upp min iPhone (som jag givetvis kunde gjort mycket tidigare). Jag befann mig längst ut på denna ö, holme, udde o insåg att jag hade lika långt tillbaka. 8 + 8 km. Tack att jag orkade denna tur. Eftersom lunchen var som den var kan det liknas vid ett under. När man får in en tallrik med en panerad schnitzel som täcker hela tallriken blir jag mätt bara jag tittar på den. Detta är inte min favoritmat på något sätt.

Nu är jag trött och väldigt hungrig. Efter en otroligt givande kursdag med inspirerande lärare och trevliga deltagare intar jag en kycklingsallad på mitt hotellrum och kan lugnt konstatera - det blir inget besök i Belgobar denna kväll...

Ha en fortsatt fin afton!

Ps. Nedan ser ni lilla rutten!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards