Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Sofia - 23 maj 2013 20:28

I dag på morgonen läste jag ett öppet brev som en brandman hade skrivit på Facebook. Med tanke på vad som händer i Stockholms förorter vill jag även här på min blogg dela med mig av hans ord. De tog tag i mig och fick mina egna värderingar att rubbas. Det har varit min övertygelse att vi ska hjälpa människor som är förföljda och har flytt sitt hemland... Idag är jag oerhört tveksam.....



"Till dig som kastade stenar på oss i natt.

I natt kastade du stenar på oss! Tack och lov var det bara en av ungefär 20 stenar som gick igenom rutan. Som tur var hade jag min hjälm på huvudet så stenen lämnade bara ett stort ärr i min hjälm. Som tur var träffade du inte vår chaufför, han kunde köra oss där ifrån och han kunde lämna sin son på dagis i morse. Själv fick jag krama om min flickvän när jag kom hem, overklig omfamning! Som tur var skadades ingen annan fysiskt av de stenar du kastade på oss. Men du har påverkat mitt och mina vänners yrkesliv för all framtid!

Jag är här om din pappa behöver hjälp om han krockar med sin bil, jag hjälper din syster om det börjar brinna i hennes kök. Jag kommer att simma i iskallt vatten för att hjälpa din lillebror om han trillat ur en båt även fast det är iskallt i vattnet. Jag kommer att hjälpa din mormor om hon får hjärtstillestånd och jag kommer även att hjälpa DIG om du går igenom isen en solig dag i mars. Varför gör du då så här mot mig? Jag har också en familj som vill träffa mig igen, precis som du!"

 

Mattias LN, brandman Attunda

 


Mitt hjärta knyter sig när jag läser och jag har samma fråga som Mattias. Varför??? Å även om jag skulle få en förklaring så vet jag inte om jag skulle godta den. Det som händer är INTE acceptabelt - inte på något enda vis! 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards