Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Sofia - 13 juni 2013 20:17

Det känns onekligen lite konstigt.... Det är lite för tidigt i min tanke. Att gå på semester nu. Känner mig inte klar med någonting (på jobbet) och detta år hade det väl antagligen känts precis likadant om fyra veckor.... Men nu är det faktum! Frånvarobeskedet "Tack för mejl! Jag är på semester och återkommer den 15 juli. Vid brådskande ärende kontakta.....bla...bla...bla... Ha en fortsatt bra dag och skön sommar" är aktiverat och nu har jag lämnat min stol för fyra veckors ledighet.


Å på sätt och vis är det nog bra att vi åker långt bort. Det känns som att det är lättare att släppa alla jobbfunderingar än om man hade gått hemma på Renstingen 11 och grunnat. Nu KAN jag ju faktiskt inte göra någonting även om det skulle vara någon som behövde min hjälp. Med tanke på dagen som varit kommer jag nog ha lite mardrömmar om gigantiska interna hyreskontrakt och där inte en siffra från bokföringen stämmer med underlaget. Faktum är att efter en mentalt svettig dag stämde det!!!! Hurra!!!


Igår hade vi trivselhöjande samvaro. Tekniska Serviceförvaltningens årliga sommarfest. Bowling, hjärngympa-lekar, pilkastning, god mat och trevligt umgänge i flera goa timmar. Det är alltid lika härligt! Man behöver det då och då. Att prata med kollegor man annars inte pratar med så ofta. Vårt lag förlorade i stort sett alla grenar men vi hade fantastiskt roligt vilket är huvudsaken. Andra anser att "vinnandet" är det viktigaste.... Ha, ha - det är alltid samma sak!! 


Ha en go kväll!!!


 

Semsterglad! Jag och en collage-och-färg-fixar-app... Mina händer. Mitt arbetsredskap. Vad vore jag utan dem? Tanggentbord och mina fingrar kommer bra överens. Tacksam för att mina händer kan göra så mycket! Tänk till några minuter - Hur mycket gör du med dina händer över en dag... Svindlande tanke!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards