Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Sofia - 17 juni 2013 14:14

16 juni och JAG har badat. Det är inte illa med tanke på att jag förmodligen är den största badkruka som finns i Sverige. Det får hetta rejält om jag ska i - det vet alla som känner mig. Omständigheterna här i Side gör det hela ganska naturligt. Idag har vi cirkus 40 grader varmt. Då vill man med automatik ha något som svalkar kroppen. Å vad passar bättre än ett Medlhav på 24 grader. Det är perfekt tempteratur. Gör kroppen lite sval (för en stund). Svalkan räcker ungefär tills man är uppe i solstolen igen...alltså inte särskilt länge. Vi ligger inte i direkt sol - det GÅR verkligen inte. Solskyddsfaktor 30 så vi bör klara av att inte få alltför röd hud. Dessutom har vi varit duktiga på att ta den där siestan på rummet nån-några timmar mitt på dagen. "Sjön (hav och pool) suger" och man blir verkligen ganska slut av att göra ingenting ;) Nästan i varje fall.


Idag på morgonen gick jag en lång runda utmed havet. Förutom de vildhundar som vill komma fram o nosa var det en underbar upplevelse. Ett blågrönt hav som breder ut sig, ljudet av vågorna, en behaglig temperatur (27 grader) och morgonens fräscha luft. När jag promenerat klart hoppade jag i poolen några längder. Då känns det verkligen lyxigt. Å det kan det vä få va ibland i livet va?


I kväll ska vi bege oss till "Turkiska Ullared" som ligger strax intill hotellet. Kanske Ulf kan pruta lite åt oss - jag är synnerligen kass på den detaljen.......


Ha en fortsatt härlig måndag - det ska vi ha!!


 

Sides kust

 

Elin i vågorna

 

Badkruka nr ett har badat. 17 juni - inte illa!! ;)

 

....det blir en lunch i skuggan....en siesta...vad vet ja....

 

Mamma och Stella

   

Vid havet på kvällen!

1    

Barnen bredvid sjörövarskeppet



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards