Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Sofia - 19 juni 2013 15:53

Våra dagar här i varma Side (idag når det över 40-strecket) fortlöper och idag ska jag ägna mitt inlägg åt några roliga kommentarer och roligheter som sagt de sista dagarna. Sån't där jag kan fnissa till åt när jag ligger i poolen o grunnar på allt annat mellan himmel och jord.

Chattade med Johanna på Facebook igår och när jag skrev att vi tog "siesta" fick jag förklara ordets betydelse (borde hon kanske kunna när hon är 17 år men, men). Jag förklarade att man tog det lugnt ett par timmar mitt på dagen. Hon kontrade med "Är det inte det ni gör hela dagarna?" Riktigt bra svar för hon har ju rätt. Det är inte några ansträngande uppgifter man har direkt här på semestern men faktum är att det kan upplevas som ett dagsverke att ta sig från stranden de 300 metrarna upp till hotellet i 42-gradig värme.


Å så tillbaks till den där ELLE-tidningen och inspirationssidorna. Ulf sneglade häromdan på sidorna och undrade om det BARA var reklamannonser i tidningen. Jag förklarade som den kvinna jag är att det var modereportage och bedyrade åter att jag inte tänkte köpa en sån där skinnväska för 17 000 kr. "Men det kan ge lite inspiration", sa jag. "Då får vi verkligen inte hoppas att du får inspiration till att hoppa upp på bilen hemma med högklackade skor" för bilden visade just en donna med stilettklackar uppkrupen på en bil... Menade kanske inte bokstavligt!!


"Vårt badrum ser ut som KICK'S" muttrade Ulf när han i morse skulle borsta tänderna. Å för alla som inte vet vad KICK's är så är det en butik med parfym, krämer, smink, borstar etc. etc. Han har så rätt så rätt men jag får ändå en fundering. Hur kan han veta? Om jag drar mig till minnes de gånger vi har t.ex varit på A6 och flickorna har undersökt butiken noggrant så har han och David suttit utanför på en "väntbänk".


Ha det så gott alla läsare!!! "Varm" kram


Nedan lite kort från palmparken....


                   

Som KICK's...?

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards