Alla inlägg den 6 juli 2013

Av Sofia - 6 juli 2013 16:19

Lördag. Lagom varmt. Svensk sommar. Fika vid sjön. Gott! Jag badade inte - det var ju temperatur i vattnet som Manavgat-floden i Turkiet. Njae, något mer än 13 grader var det väl men jag blev inte direkt sugen när jag kände på vattnet med tårna. Det var förvånansvärt lite folk vid Stensjöns badplats idag....med tanke på att det var så fint väder. Men många människor förbereder sig väl att åka iväg på semester. Det känns lite konstigt att "bara" ha en veckas ledigt kvar. Nästan hela sommaren är ju kvar?! Men även om man jobbar på dagarna finns det många fina kvällar att se fram emot.


Igår hade vi spontangrill med grannar. Hur trevligt som helst. Många härliga timmar blev det på altanen. En sån där svensk go kväll som det inte finns så många av.


Vi planerar att åka till Falkenberg och Skrea strand på måndag. Tälta ett par dar. De har ju aviserat bra väder och efter några års uppehåll från västkusten till förmån för Gotland längtar vi dit. I varje fall vissa av oss. Det är svårt när barnen börjar komma upp i en ålder då det inte längre är självklart att hänga med mamma och pappa. För att inte säga mycket svårt - det känns skitjobbigt faktiskt. Å nu tänker jag inte i första hand på Johanna 17 år.


Ha en fin lördag!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards