Alla inlägg den 12 juli 2013

Av Sofia - 12 juli 2013 15:59

Jag har och kommer alltid att ha starka känslor för badplatsen Sandsjöbaden. Åtskilliga timmar har tillbringats här under min uppväxt och minnen sköljer över mig varje gång jag åker hit. När jag var liten fanns det ingen tid att åka till en badplats med fika eller medhavd lunch och stanna i flera timmar. Mina föräldrar - bönder jobbade liksom alltid, dag som kväll, måndag som lördag och söndag. Nu menar jag inte att det på något vis var synd om mig. Jag var van att vi tog ett kvälldopp när "mjölket" var avklarat och det var mycket mysigt.

Dessutom tog jag mig tillsammans med vänner de få km till Sandsjöbaden helt för egen maskin. Vi cyklade. Vi parkerade inte våra handdukar och stannade över dagen utan vi cyklade alltid fram och tillbaka. Ibland många gånger per dag!!!!

Det har hänt lite med Sandsjöbaden på ca 30 år. Från att restaurangen låg "däruppe" o var knuttarnas paradis till att idag vara ett riktigt Wärdshus med underbara oxfiléplankor. Vägen har dragits om, bryggorna har kapats, femman är borta på hopptornet...

När jag var 13 år träffade jag en tysk flicka vars familj campade där. Vi började brevväxla. Vi hade kontakt i flera år och hon hälsade på mig i Nässjö en gång. Jag var kär i hennes bror Rolf men eftersom det aldrig besvarades (vågade aldrig tilltala honom) gick det till slut över... Minnen, minnen, minnen...

Idag har vi tillbringat hela dan här i mitt barndomens paradis. Lyxade till det med lunch och medhavd fika! Skönt att inte ha några kor o mjölka när jag kommer hem.....

Go eftermiddag

Stella o Danni väntar på sin mat

David, Ulf och Vincent i solen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards