Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Sofia - 14 juli 2013 13:02

Ska fokusera på fina minnen och bra saker idag. Ska inte skriva ETT ord om att jag börjar jobba i morron...


Två kvällar i rad har vi umgåtts med goda vänner. Varma soliga julikvällar - det blir inte så väldans många såna på en sommar. I fredags grillade vi hos fam Undfors - nära grannar. Vi satt där på deras altan i soligt läge, njöt av en välkomstdrink - champagne och jordgubbar - så lyxigt!!! Vi pratade semesterminnen, fick se kort från deras bilresa genom Europa till Italien. Det var både snöbollskrig (Alperna) och heta bad (Italien). Verkligen kontraster. När vi skulle äta efterätt fick jag lite "mellansnax" - KRÄFTOR...... Suveränt goda. Lite tidigt att äta...eller sent men oj, vad gott. Eftersom min bordsgranne inte äter fick jag desto fler!!


I går var vi i Sandrydet hos Sus och P-A. Mitt i skogen! Inte en bil i sikte. Efter en jättegod grillad måltid åkte vi till sjön Lill-Nömmen och tog ett kvällsdopp. Otroligt fin badplats mitt ute i skogen. Alla badade inte ...men barnen och vissa vuxna tyckte det var jätteskönt i vattnet. Till kaffet serverades en underbar cheesecake + jordgubbar och vi pratade semsterminnen från Turkiet. De har sitt kvar....deras flyg till Side går om några veckor.


Idag är det söndag....SÖNDAG!!! Känns extra mycket söndag idag... Nu glömmer vi det och fokuserar på kommande vecka. Vi kan faktiskt hoppa ända till nästa lördag. Kl. 18.00 lördagen den 20 juli är ni sååå välkomna till Vallsjö gamla kyrka utanför Sävsjö. Då sjunger jag och mamma på en sånggudstjänst. Det blir blandade pärlor från sveriges skatt av visor och fina sånger!!


Ha en forsatt skön sööööööööööööndag!!!!


Ps. Å alla ni som just fått semester...den tar slut den oxå... Jag är INTE bitter....


 

Solnedgång vid sjön Lill-Nömmen

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards