Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Sofia - 22 juli 2013 20:55

Vi sitter i soffan nu - Elin, David och jag och tittar på Lotta på Liseberg. Johanna som mest lyssnar på Memphis may fire, Slepping with sirens, Attila samt Skrillex....(inte min mussesmak direkt) gick till sitt rum direkt när hon hörde att bl.a Daniel Lindgren och Anton Ewald skulle medverka. Vi tre i soffan är helt eniga om att Anton sjunger som en kratta och har urdåliga låtar. Av publikens ljud att döma tycker de inte som vi, he he... Dansa kan grabben - det är vi överens om. När David Lindgren intar scen tycker vi lika igen. Jättebra röst och bra låtar OCH grym på att dansa. Blev ändå lite sur när Elin kläckte: - Men han är väl typ rätt gammal, alltså 40+... Unge!! Gammal!!!!!??


I löparspåret är jag inte gammal. Jag tycker jag håller hyfsat tempo (jag är nöjd i varje fall med tanke på antal km) och jag känner mig ändå halvproffsig i löparlinne, löpartights, adidaspjux.... Men...sedan omvärderar jag mig själv när jag idag helt plötsligt hörde och såg en hel klunga från Nässjös elitlöparklubb (eller vad de kallar sig) mitt i skogen. Den ende jag "hann" se var Fredrik Karlsson och han är ju MER än snabb om man säger så... Vid detta tillfälle hade precis min mage sagt åt mig at stanna en stund och jag undrar på en skala hur proffsig jag såg ut där i gläntan...plockandes några smultron och hämtade andan. Ha, ha, ha.... Inte alls förmodligen. Men snitthastigheten blev ändå 5,38 min/km och i 12,85 km anser jag ändå att det är ok...för att vara så gammal!


Igår sprang jag 3 km på kvällen med David. Då hade vi ett tempo av 5 min per km och jag kan ju bara erkänna. Det gäller att INTE visa sig dålig ihop med sonen. Hade inte orkat så särskilt många fler km... Det är nog bara på lopp som Varvet i Göteborg som får min tävlingsinstikt att få fart på kroppen. Jag lär bli omsprungen fler ggr i skogen av "Eliten" när jag plockar smultron eller dricker vatten....


Go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards