Alla inlägg den 15 september 2013

Av Sofia - 15 september 2013 16:02

Idag firar jag och Elin namnsdag. Min mormor Sigrid tillika en fantastisk poet har gett mig mitt tredje namn och vår Elin likaså. Stort grattis till mig och Elin! En viktig dag bl.a för Kyrkan. Kyrkoval 2013. Deltagandet procentuellt sett kanske inte är speciellt stort men man har alla ett val. Jag är inte så insatt i alla frågor men jag går dit för att i varje fall lägga min röst på en lista som inte har någon koppling till politiken. För min hjärta och min själ säger mig att politiken inte ska vara det som styr i dessa salar. Att man ska ha en stark tro borde vara det viktigaste! 


Eftersom vi från kl. 10.00--14.00 befann oss i Bodafors på fotbollscup tänkte jag att att det blev smidigare att åka förbi församlingshemmet där och lägga min röst. Å när jag skulle visa mitt röstkort hörde jag en myndigt stämma: "- Du får inte rösta här!". Högt o tydligt inför alla som var samlade i salen. Snacka om att känna sig pinsamt pinsam. Ville sjunka genom jorden. Nä, de hade inte såg höga siffror i röstlängden i Bodafors. Men jag kunde tydligen åka till Norra Sandsjö, Bringetofta, Barkeryd, Malmbäck......när jag läste mitt röstkort mer noga i bilen på väg hem. Eftersom jag kan rösta på min bror tillhörande Norra Sandsjö kyrka - nytt för denna gång - tog jag ju för givet att jag kunde göra det i B-fors.

Hem till Nässjö och Mariasalen. Här var jag välkommen och en väldigt massa fler folk... Jag räknade till c a 50 st före mig i kön..... Ulf och Stella som väntade utanför i bilen var väl sådär glada. Så jag har verkligen ansträngt mig Pelle!!! 


Å gårdagens födesledagsfest var jättetrevlig. Maten räckte och bulgursallad får vi äta hela veckan.....


Ha en go söndagseftermiddag!! Ps. Å gå o rösta i kyrkovalet om ni inte redan gjort det. Läs noga på röstkortet var du kan rösta.....


 

Jag och Stella väntar i soffan på gästerna

 

Bordet är dukat

1  

Mormor och morfar sjunger!

 


 

Fam Wetterholm sjunger

 

Mamma tar mat

 

Mer mat

 

Åke, Mai, Pelle "mitt kyrkoval" Wetterholm

 

Lotta, Anders och Monica

 

Ulf, jag, far och mor

 

Barn och ungdomsbordet. David, Kristin, Anton, Elin, Jois, Robin och Stella

 

En 9-åring och en blivande 12-åring väntar på att få öppna paket

 

Små söta paket....örhänge i mängder

 

Världens lyckligaste Stella. Påslakan One Direction av farmor Mai och farfar Åke

 

Mormor har gjort en vacker och gooooood tårta

 

Blåsa "sina" ljus

 

Fotbollssammandrag på Emåvallen i Bodafors. 2 vinster och två förluster! Bra kämpat flickor!

   

Lagen tackar varandra

 

Mellanmål


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards