Alla inlägg den 27 september 2013

Av Sofia - 27 september 2013 20:28

Tänk er en liten gympahall med 10 luar i 10-13 årsåldern. Full tillgång till redskap, bollar, madrasser och annat kul... Jag tänker främst på kalvar på grönbete, alternativ hög ljudvolym. David hade för ett tag sedan läxa om örat, ljud etc. Olika decibel-tal. 20 för lugn villagata, 50--70 vanlig samtalston...jag förhörde honom på detta och kommer bara själv ihåg två nivåer...dessutom är de säkert inte helt rätt. Hur som helst - uppe i Åkers gympahall var det 300 decibel - jag lovar!!!! Jisses.. Vi fick lite andrum och gjorde en megahandling på Willys samt hämtade familjepizza till grabbarna.


David är jättenöjd och det var ju liksom det som var meningen. Han skulle ha grabbkväll för att han fyllt 12 år och springa hinderbana, ha "dampboll" vilket iofs inte lät så trevligt men de hade trevligt. Pizzan satt fint efter några timmars spring och även vi andra slet åt oss en bit.


Vi ska hämta alla kl. 21.00 och sedan hem och äta lakritspannacotta. Alltså jag är fullständigt livsfarlig i en Willysbutik eller dito när jag har lite tid och det är kalas på gång. I morgon har vi bästa kollegan Cissi m. familj på middag och eftersom vår ugn är trasig så får man inrikta sig på maträtter som kan göras på spis. Pannacotta till efterätt är ju ett gott alternativ och jag fick syn på lakritspulver....det lät häftigt. Hann och svänga ihop ett prov medan jag var hemma med varorna - får se hur det smakar i munnen. Laktrits förmodligen!


Gooooood kväll!!!!


 

David in action - hinderbana

     

Å den ständiga frågan - hur mycket går det åt? Det räckte...kan jag tillägga!!

 

Ergonomisk sittställning

 

Jodå, lillasyrran fick oxå vara med på ett hörn...o ta sig ett pizzahörn..

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards