Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

What a day!!!

Av Sofia - 25 oktober 2013 21:23

Som lite kuriosa kan jag som bakgrundsinformation komplettera mitt inlägg ikvälll med följande. Jag "fick inte" ta hål i öronen när jag var liten. Inte för att jag tjatade och gick o ständigt tänkte på det men visst sneglade jag lite avundsjukt både på min granne Malena ;) och senare mitt kusinebarn Lill-Sofia när de fick sina hål. Ja, jag vet mamma - min knöl bakom örat skulle inte direkt ha framhävt ett örhänge men visst ville jag.....


Det är ALDRIG trevligt att tillbringa tid på akutmottagningar. I kväll blev det så - i Jönköping - och efter en tuff och lång vecka är det verkligen inte den optimala sysselsättningen. Stellas stoppluttar till hennes örhängen hade skjutits in för tight och glidit in i örsnibben... Detta hände i går..... Skolsköterskan hade sagt att hon skulle till Vårdcentralen omgående. Jag ringde från jobbet i eftermiddags så fort jag fick veta och FICK en tid kl. 16.30. Stella hade så ont och läkaren fick knappt ta i örsnibbarna. Hon var så ledsen och det berodde i första hand inte på smärta från snibbarna utan att hon missade kvällens Halloween-disco på Åkersskolan. Detta har hon sett fram emot i flera veckor. Jag försökte verkligen förklara att det blir så ibland. Ibland blir det inte som man tänkt. Det inträffar nåt.... Ja sa: "Tänk på One Direction-konserten". Hon svarade snyftande... "Det är ju inte förrän nästa år....." 

 

Läkaren skickade oss omgående till akuten i Jönköping och en öronläkare. Pluttarna måste ut!! Det är många tankar som flyger i huvudet när man sitter där på akuten och väntar. En liten bebis skrek oavbrutet...en tre-fyraåring låg i knäet på sin mamma, helt utslagen. Jag nästan skämdes lite pga den orsak vi var där för. Här upptar vi dyrbar tid för ett förannat örhänge och hål! Först ska man ta hålen vilket gör ont - sedan ska man ha krångel med skiten oxå... När vi hyfsat snabbt kom in till läkaren gick allt fort och bra. Med rejäl lokalbedövning fick läkaren ut pluttarna i båda örsnibbarna. Suveräna människa och sköterska som förklarade allt så fint för Stella som i sin tur var otroligt duktig och tålig. Jag såg i hennes ögon att chansen fortfarande fanns att få tillbringa en liten tid på discot.... 

 

Jag är så lättad för att allt gick bra, inga snitt behövdes (det förekommer då och då att detta händer - jag frågade och konstaterade medan jag väntade på svar att läkaren som var i 30-årsåldern inte hade hål). Idag är jag en mycket glad skattebetalare! 

 

Jodå, Stella slant in på discot klockan kvart i åtta och hon var världens gladaste tjej och så fin. Elin hade sminkat henne med en liten spindel på kinden och häxdräkten satt som en smäck!

 

Tack mamma! Du vet varför! 

 

 

De är så fina så....men var är pluttarna???

 

Sötaste häxan i Åker!! Å gladaste...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards