Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Höstlovsmys och en massa minnen!

Av Sofia - 28 oktober 2013 17:43

Har tagit ledigt en dag detta höstlov för att tillbringa tid med barnen. Startade dagen med att försöka boka biljetter till Avicii. Trots en extrainsatt konsert i Friends arena 1 mars tedde sig denna lilla uppgift helt omöjlig. Loggade in på Ticnets sida kl. 08.20 och blev insläppt för att köpa 4 biljetter kl. 09.04 Slut!!! Testade med 2 st några ggr - slut!!! David är besviken men vi får väl hoppas att den där DJ-gurun återkommer!


Sedan begav jag mig till Torset för att inta 11-kaffe och senare middag tillsammans med mina föräldrar och barn. Johanna skulle bleka slingor hos vår frissa (Maria På Håret) i Sävsjö så vi passade på att göra en heldag. Fick även förmånen att träffa morfar Gösta vilket verkligen var ett tag sedan. Jag skulle ta fram gamla kort från den tiden då mitt öra krånglade och sedan fastnade jag helt och fullt i gamla album. Att ha mängder med fina kort sparade från sin barndom är verkligen en skatt. En skattkista full med minnen för visst minns man mer när man tittar på kort. (Inte när jag var bebis då - minns inget ;) Jag har lagt ut en del på Facebook idag och mina vänner minns oxå! 


Hem i regn och storm och nu är det inte fel att sitta inne och kura. En öppen spis eller kamin hade varit vääääligt mysigt nu! Ulf och David är på bandyträning. Jag antar att de idag är extra glada för att Nässjö har en hall att spela bandy i....


Ha en fortsatt go måndagskväll!!!


 

Bror Anders, jag och bror Pelle

 

Syskonmys!

 

Tullan och Tidde. Jag och min "käre" kusin Mattias Holm. Vi var utklädda som brudpar på morbror Sture och hans Cecilias silverbröllop. Idag finns inte någon av dem kvar. 

 

Alla!! var utklädda. Moster Majken, moster Maggan, morbror Boije, morbror Gustav, morbror Gösta, moster Anna-Lisa. Vilket jobb de la ned... Min bror Pelle var präst

 

9 år

 

På grusgången hemma!

 

Ungdomskören i Norra Sandsjö. Tröjor och allt!! Det var nog lite ensamt för Roger som ensam kille....

 

Bror Pelle och bror Anders 

 

Hemkommen efter öronoperation 1979 och några veckor efter åkte bandaget bort.

 

Jag och grannen Malena leker med våra dockor. Idag har Stella dockan på sitt rum. Kolla in tapeten! Mamma var före sin tid eller?? ;))

 

Jag, Sara och Anna Henriz åker efter båten i Sandsjön. Minns detta som igår!!!

 

Sara Henriz, Anna Henriz och jag - i båten på Sandsjön 1983/1984

 

Farmor Hildur, jag och pappa. Nån gång 1982

 

Klasskort i sexan

 

Jag och min bästa vän Susanne!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards