Alla inlägg den 9 november 2013

Av Sofia - 9 november 2013 15:20

Å så är det äntligen dax!!!! Idag är det konsert med Melissa Horn och JAG ska dit!!! Tillsammans med min Susanne ska vi lyssna på hennes skatt av musik. Jag älskar hennes uttryck även om hon inte har den största rösten eller "högsta" rösten. Däremot så är det rösterna som berör som stannar kvar. Ett annat exempel är Ulf Dageby som nu är aktuell med programmet "Så ska det låta". Hur perfekt sjunger han på en skala? Men hans röst och uttryck går rakt in i hjärtat på riktigt!!!

 

Men det är olika vad folk tycker och det är väl tur det. Tänk om alla tyckte samma om allt? Betr. Vissa älskar Melissa - andra älskar inte alls. En av mina jobbarkompisar tyckte hon var mer än deppig, på gränsen till gnällig. Det är med henne lite som med Lasse Winnerbäck. Vissa gillar - vissa ogillar med betoning på O. Nej, så glada sånger gör inte Melissa och långt ifrån allt tycker jag är bra. Men merparten är små sagor - förmodligen från hennes liv - och det berör mig djupt in i själen. Ser fram emot kvällens konsert så mycket! Tillägger att min jobbarkompis är hårdrocks-diggare och den musiken skulle jag ju personlige inte lägga ett öre på... ;)

 

Dagen har i övrigt bjudit mystid med Elin. Förutom att vi har gått i VARENDA affär och letat efter vinterjacka och vinterskor fikade vi. Härligt!! Å andra svängen på H&M - bingo - äntligen är hon vinterklädd. Skorna är fortfarande oköpta... Däremot var det en duktig försäljare ;) på Bonvings som scannade Elins fötter varpå ett par fotriktiga sulor inköptes. Att alltid ha platta converse är inget fötterna gillar...bra köp!! Dessutom blev det fem st biljetter till showen Stjärnglans för familjen så nu är jag verkligen fattig.......

 

Resultat från KOSA är följande: NIF har så här långt vunnit 2 av tre matcher. Underbart!!!!!

 

Ha en fortsatt go lördag!!

 

  

En otroligt fin bild där hon är i sitt rätta element...

   



 

Gofika på Timons!

 

Välbehövligt kaffe efter shoppingtimmar..

 

Där satt den! Känns som en seger att vi (hon) äntligen hittade en...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards