Alla inlägg den 17 november 2013

Av Sofia - 17 november 2013 18:48

13,27 km i sol och 10 gradig värme. Man tror inte det är sant när solen ”värmer” i ansiktet. Trots att jag fick kuta i mina gamla löpardojor var dagens förmiddagsrunda helt fantastiskt skön. Jag behövde den. Behövde snurra runt tankarna och lägga dem i något mer prydliga fack. Min hjärna och alla funderingar är som en cirkus för tillfället….det jongleras och det görs volter, kaniner, elefanter och hästar springer om vartannat.. Lägg till en cirkusdirektör som inte riktigt vet hur allt ska hanteras.


Helgen har varit fylld med bandy (för vissa i familjen). Sov när maken och sonen kom hem igår kl. 23.00 och vaknade inte när han gick idag på morgonen kl. 06.00 Det blev en trejdeplats för våra NIF-killar i Nicke-cupen igår. Jättebra förstås och det var bara Vetlanda som var omöjliga för dem. Känns lite som om hjärnspöken växer till sig när de gul-svarta är på isen. Jag ”slapp” kiosken igår och fick umgås med Elin i soffan till ”Så mycket bättre”. Ja, det var både bra och mindre bra tolkningar igår. Att översätta ”Talking to the man in the moon” till svenska var väl inget jag direkt berördes av…för att uttrycka det milt.


Efter några timmar på jobbet idag blev det återigen övning med TCB-kören i Norra Solberga. Gick jättebra!! Vi klär granen så den blir tjusig!!! Så kul!! Snart är det dags för övning ihop med Höglandskåren. Det blir bra i år! Påminnelse - skynda o köp biljetter om ni tänkt att gå och kolla julshowerna. Fredagen den 6:e och lördagen den 7:e december smäller det!!!


Ha en fortsatt go söndagkväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards