Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Bekvämlighet...gratis friskvård...

Av Sofia - 18 november 2013 18:08

Idag – äntligen – har jag fått mina nya löparskor. Har varit utan dem 1,5 vecka vilket jag naturligtvis har överlevt…. Hoppas dessa håller bättre och framförallt inte spricker sönder om cirka 6 veckor. Jag sprang ju en hyfsad runda igår på drygt 13 km och jag kan upprepa känslan: Det är som att jämföra kassler med oxfilé. Det är inget större fel på kassler, det är gott och det mättar men upplevelsen av oxfilé är större, bättre, mer!!!


Gick till jobbet idag. November månads dis och mörker – knappt så solen orkade upp idag. Tack-o-lov ger rörelsen samma endorfiner oavsett väder. Dessutom slipper jag vissa moment som faktiskt har blivit ett problem den senaste tiden! Parkera bilen! Nu när bryggeritomten ska bebyggas har den parkering som funnits där för oss Vipan-anställda starkt begränsats och kommer inom en ganska snar framtid att helt försvinna. Å SJÄLVKLART tar jag hellre 3 st snygga flerbostadshus än en grusparkering. Detta byggbeslut kommer att göra helhetsbilden av Nässjö till en pärla! Tro mig! (Ruttna) almar eller inte – det kommer att bli bra!


Självklart är jag beredd att gå en extra bit från bilen in till jobbet. Dessutom är det absolut ingen rättighet att man som arbetare ska ha p-platser två meter utanför jobbentrén vilket vissa tycks tro. Å leder detta till att jag går oftare eller cyklar till jobbet – bara bra! Det gäller att bryta ett mönster, en vana och planera annorlunda. Visst är det smidigt (och skönt) att ta bilen när regnet piskar eller snön yr, när tempen går under 10 minus…men man kan ju ha ett mål att i varje fall öka antalet gå- och cykeldagar. Det där med träning har som bekant sällan varit ett problem för mig…det är inte det som är grejen. Att  däremot, när man är hyfsat ”jobbklädd” och ”jobbskodd”, sätta sig på cykeln eller traska till jobbet – det tar helt enkelt emot. Å står bilen ledig på garageuppfarten tar jag ju oftast den. Å inte kan jag skylla på att det spar en massa tid heller, bilen jämfört med cykeln (3 km) ger ingen större tidsvinst i  morron- eller eftermiddagstrafiken…


Ha en go kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards