Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Stor besvikelse och segrar som stannar kvar...

Av Sofia - 20 november 2013 18:43

Igår - en nation som förväntansfullt skulle se sina blågula hjältar skjuta Sverige till #fotbolls-VM i Brasilien nästa sommar. Oddsen var låga redan före avspark. Sverige var tvingade att göra många mål jämfört med Portugal om vinsten skulle bli svensk. Med tanke på att maskinen eller geparden Ronaldo spelar i motståndarlaget känns uppgiften rätt knepig men visst - det HADE KUNNAT gå... Men det gjorde det inte. "Ronaldo dödade vår VM-dröm" som det står i sportbilagorna idag. Jag gick o la mig när det stod 1-0 till Portugal. Kändes liksom - skit samma - Sverige skulle behöva göra 3 mål för att ta över.. Men så tände Zlatan lite hopp. Man hör nämligen rätt väl i huset när det blir mål även om man ligger i sängen i sovrummet en bra bit ifrån vardagsrummet där TV'n är. Ja, ni fattar! Ja, alla vet ju hur det gick. Det blir ingen samba i sommar för vår del. Ingen 1994-feeling...varm sommar....möjligheten till bronspeng är borta.


Man kan ändå glädja sig åt sköna segrar. Bandyturneringen Kosa-natta 2013 t.ex NIF's U14 lag vann guld för ANDRA året i rad. Ja, jag har skrivit om det förut men det kan gott och väl upprepas. Det ÄR verkligen en seger värd sitt namn. Superbra kämpat av alla killar och fantastiskt duktiga ledare och engagerade föräldrar. Klart man hade velat vara med men jag måste erkänna att det var nervöst nog att delta på avstånd. Det känns inte som om jag har det psyket som bandymamma för att se min son i målet. Det blir för mycket! Jag får träna.... Segrar i ungdomslag är sköna - de stannar kvar!!


När jag kom hem upptäckte jag 353 kort i kameran från helgen i Örebro??? Lite överdrift men efter lite rensning och ett snyggt jobb av Ulf och Elin la vi upp bildspelet på Youtube. Så varsågod - lite härliga bilder!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards