Alla inlägg den 24 november 2013

Av Sofia - 24 november 2013 13:12

Pulled pork....det pratas och skrivs mycket om detta. En rätt man trollar fram genom att låta ett stycke fläskkarré ligga i en gryta tillsammans med kryddor, lök och lite annat gojs... Efter drygt fyra timmar (lite beroende på storlek förstås) på låg värme är den klar och den kan avnjutas med pitabröd eller surdegsbröd, potatismos eller ha det som tacotillbehör. Mört är bara förnamnet och man kan dra isär köttet med hjälp av en gaffel - därav namnet. Skulle förklara för Elin varför det hette som det gjorde och hon kontrade: Jamen, gaffel heter väl fork? ;))


Nu kan man ju inte äta pulled pork dag ut och dag in men eftersom det är så smidigt borde man ju göra det åtminstone en gång i veckan. Fixade iordning grytan efter frukosten, satte in den på 125 grader och sen gav jag mig ut på en lång löparrunda. Nej, jag springer inte i drygt 4 timmar men det är ju helt otroligt skönt att maten gör sig själv i ugnen och jag inte behöver stå och passa spisen. Det kanske kan uppfattas en aning tjatigt att läsa om mina löparstunder men löpning är en stor del av mitt liv och detta är min blogg så så får det bli. Å andra sidan skriver jag inte varje gång jag springer - DET skulle bli tjatigt... Men jag som ogillar (mycket) vinter och kyla tyckte det var hur skönt som helst idag trots två minus. Det KAN ha o göra med solen som sken... 


Snart ska jag iväg på övning med TCB-flickorna i Norra Solberga. Hade jag inte haft detta uppdrag hade jag befunnit mig i Tranås där uttagningen till Smålandslaget i bandy sker. Jag har varit lite smånervös för Davids skull hela dan. Konkurrensen är hård, spelare ska gallras ut och t.ex fyra målvakter ska bli två.... Önskar av hela mitt hjärta att han har flyt idag och stoppar de hårda bollarna.


Ha en fortsatt fin söndag - nu ska jag ta ut grisen ur ugnen och jag hoppas att den är lika god som jag har hört talas om!!


Ps. Tack fam Roos för en underbart god och trelivg kväll! igår! Vi hade mycket att prata ifatt...

  


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards