Alla inlägg den 26 november 2013

Av Sofia - 26 november 2013 20:09

Första gången jag kollar på TV's "Det stora matslaget" och det blev ju lite extra kul när Bosse Bildoktorn var med för laget "Sävsjö". Lite häftigt att se honom stå och prata vid Vallsjöbaden, bara ett stenkast ifrån där mamma och pappa bor. Bilder på prinsessans borg skymtade oxå föbi...eller Eksjöhovgårds slottsruin som den heter officiellt. Prinsessans borg var något som min mamma "uppfann" när Johanna var liten och gjorde utflykter där. Å även Gotland känns ju igen. De avsmakar maten inne i s:a Carins kyrkoruin inne i Visby och Stella sitter i soffan och ropar: Åhhh vad jag längtar tilll Gotland!!


Å nu fiskar de kräftor utanför Sikanäs där mormors mormor var piga. Nä nu är det så intressant så jag tror jag 

stänger av skrivarverkstan och kollar med fullt fokus.


Ha en underbar kväll!!!


Hälsningar från en Sävsjöfödd tös   eller Torset då om man ska vara petig! Heja, heja Sävsjö!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards