Direktlänk till inlägg 1 december 2013

En fantastiskt trevlig kväll!!

Av Sofia - 1 december 2013 09:26

Tack mamma och pappa för en jättetrevlig lördagskväll! Det är alltid mysigt att åka hem till Torset och lite extra speciellt när syskonen samlas. Igår möttes vi av en sprakande eldkorg på gården och marschaller som lös upp infarten. Välkomnande känsla! 


Lax, kyckling, potatisgratäng, sallader och såser...allt var supergott och alla blev mätta. Mammas hemgjorda ostkaka till efterrätt som alltid smakar såååå gott gjorde oss ännu mättare.... Under kvällen fördes många intressanta och trevliga diskussioner och vi sjöng dessutom allsång. Men vi sjöng inte lika bra som mammas SPF-kör. Ja, ja...det tar jag med en nypa salt. Mamma blev otorligt glad för sin present vilket var en riktig riktig lyckoträff. Kul att komma på något som hon verkligen vill ha!! En nöjd 75-åring!! Å David kunde dela ut sina jultidningar som han sålt så det swishades pengar hej vilt mellan våra konton...


Idag - söndag. Klistra in kort...jobba....repris av "Så mycket bättre"....promenad eller löpning...bandymatch.. Får se om vi lyckas klämma in allt eller om det gäller att ta fram prioriteringsverktyget. 


Ha en go söndag!


 

Pappa o jubilaren

 


Lotta, Anders och jag

 

Robin, Ella, Monica, Pelle

 

Kusiner spelar Otello

 

Mamma och pappa vid disken

Tårta oxå....är det kalas så är det...

   

Johanna fixade kortet!

 

Vacker mamma och vacker ljusstake...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards