Alla inlägg den 3 december 2013

Av Sofia - 3 december 2013 20:53

Tisdagkväll. Hemkommen från övning med kör och kår. Några dagar tills det smäller…. Det som inte får hända nu stavas förkylning. Johanna är sjuk, förkyld och eländig. Ulf likaså. Paniken smyger sig på… Får inte, får inte, får inte, FÅR INTE bli sjuk...nu... Hela eftermiddagen har jag frusit och känt orken tryta. Hade behövt gå hem o lägga mig. Men varken jobbet eller kvällens uppgift tillät det. Nu väntar kudden och det ska bli så skönt och behövligt.


Å grattis Olsson till bragdguldet. Hans guld i skid-WM på femmilen är en fantastisk bragd. Även om jag nog tyckte att Stenson gjorde en större prestation och därmed en större bragd….men jag sitter ju inte i juryn o tur är väl det. Å det gruffas mellan tyckare. Golf är väl ingen sport – man blir ju inte så svettig och får inte blodsmak i munnen. Nej, det kan hända. Men det kan väl vara en bragd ändå? Men det är svårt att jämföra sporter. Minns när Stenson vunnit sin härliga seger för några månader sedan. Nån som höll på med triathlon ansåg att det inte var så märkvärdigt då sporten utövades av cigarrökande halvfeta män…. Jisses…. Jag beundrar verkligen de som håller på med thriathlon...men psssst...faktum kvarstår – du ska ”bara” va snabbast.... ;)


Ungefär lika knepigt som att jämföra olika typer av jobb. En del tycker (ja, jag vet att de finns) att ”bara” sitta på kontor och titta in i en dataskärm och ”hålla på” med papper, är väl inget jobb. Jämfört med att snickra, mura eller annat kroppsarbete där man tar i. Det ÄR olika! Å alla behövs. Å erkänn - det skulle ju vara rätt tröttsamt om det bara fanns EN sport. Tänk om alla åkte skidor eller om alla cyklade. Det skulle förvisso vara lättare att dela ut bragdguldet förstås. Snabbaste mannen/kvinnan vinner...

 

Ha en god natts sömn!!

 

Ps. Personligen känner jag att varje färdiggjord dag för tillfället är en bragd....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards