Alla inlägg den 4 december 2013

Av Sofia - 4 december 2013 19:23

Livet!! Ibland kan man undra….varför just jag blev utvald…att födas, växa upp, uppleva glädje och sorg, motgångar och medgångar, ljusa stunder och mörka stunder. Jag har en uppgift – kanske inte alltid upplevs så självklar men på något sätt känner man inom sig att man ska göra så gott som möjligt den stund vi vistas här på jorden. ”Vi är likt fladdrande lågor så länge vi är här” som det så fint heter i sången - Koppången. Förundrad är jag hur stark faktiskt lågan är...även om det ibland verkligen känns som det är lätt att bara blåsa ut den....


Att få barn var så självklart och ett mycket starkt bevis på en av mina uppgifter. Så hett och innerligt man önskar att de mår bra, att det går bra, att de blir starka, trygga och lyckliga. Men på samma gång måste man försöka låta bli att ”leva genom barnen” – var och en är en egen individ – du själv är en annan. Lika mycket som man vill, lika lite kan man göra deras erarenheter och ge dem lärdom. Alla misstag och prövningar måste de gå igenom själva. 


Efter morgonens regn och kalla vind sprack himlen upp och solen trängde igenom med sin fulla kraft. Som om den ville visa – här är jag och jag kan! Men trots att solen fortsätter att stråla förblir dagen tämligen grå och frågorna blir bara fler och fler. Ett hjärta som klappar lite för fort och tröttheten som kommer är förlamande. Varför kan sinnet aldrig få frid? Varför kan det aldrig vara lugnt? Helst av allt skulle jag vilja resa långt bort. Till solen……


I kväll bakar jag lussebullar med mina döttrar Elin och Johanna. Knåda en saffransdeg och skapa kusar är otroligt förlösande och resultatet - den goda bullen är bra för själen TROTS sockret och smöret.... Å nej, jag har ingen bild ännu och det behövs inte heller. Facebook samt receptsidor är fulla med bilder av gula delikatesser!


Kram

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards