Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Välkomna på julbön!!!

Av Sofia - 10 december 2013 19:07

Med stormsteg närmar den sig…. Den afton man som barn längtade till mest av alla…. Julafton (skumt namn…en hel dag som heter "kväll"). Första december innebar första lucköppningen och första delen av julkalendern. Man njöt av varje dag..som en liten god karamell. Nu går dagarna i december så fort att man knappt hinner känna smaken av dem. Idag bärs (har lagt en arbetsorder :) kartongerna med tomtar och annat pynt in från förrådet in i huset. Ikväll ska jag börja julfixa såå smått med hjälp av Stella. Jag tycker det är rätt mysigt att få ordning på alla nissar och änglar någon vecka FÖRE jul (helst granen också). Alla som känner mig vet att det inte får vara kvar så länge efter annandagen. Helst ska hela rasket bort i mellandagarna. Har vi nyårsfesten kan det få vara kvar någon dag efter nyårsdagen. Elin fyller 11 jan och DÅ ska huset vara julrent! Det absolut värsta som finns är att se eventuella solstrålarna dansa i takt med dammet bland pyntet. 


Nu när julkonserterna med Höglandskåren & Co. är avklarade siktar vi mot en ny musikalisk högtid. Äran att få sjunga med mamma på julbön i Norra Sandsjö kyrka. Jag längtar och ser fram mot detta som ett barn. Jag var inte så gammal när jag fick stå brevid mor och sjunga och det pågick som tradition i många år. Kyrkan var näst intill alltid full och man märkte att julbön kl. 12.00 i Norra Sandsjö kyrka blev en tradition för många. Under några år när barnen var små valde jag att göra ett uppehåll men för tre år sedan var det åter dags att återuppleva den underbara julbönen i min barndoms kyrka. Det är en ära att få stå i kyrkan från 1000-talet och sjunga duett med mor. Mina första 20 år levde jag ju här och att få sjunga sånger som Stjärnan, Jul Jul strålande jul, Gläns över sjö och strand (=Betlehems stjärna) och Marias Vaggsång är en fröjd. Någon ny sång brukar vi också ta med i programmet beroende på hur mycket vi hinner öva.


Så alla ni - VARMT VÄLKOMNA till julbön i Norra Sandsjö kl. 12.00 på Julafton!!


Ps. Ni som aldrig varit på julbön. Testa nåt nytt - lite lugn och stillhet (å lite julsånger) innan julskinkan ska ned och Kalle Anka o tomten anländer!

 

 

Varsågoda! En liten "för tidig lucköppning"......





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards