Alla inlägg den 11 december 2013

Av Sofia - 11 december 2013 20:49

Njae vi är inte fler än vanligt hemma ikväll. Det är jag och barnen. Ulf jobbar alla kvällar fram till julafton = arbetsplats Posten. Men vi har huset fullt av nissar! De har legat o sussat gott i sina lådor sedan sist och nu är det dax. Hade varken ork, tid eller lust igår...så jag struntade i det..... Hade varken mer ork, tid eller lust idag men så kan jag ju inte tänka varje kväll - snart är julen över. Men när man väl börjar gräva i kartongerna är det ju rätt trevligt att plocka upp dem och ändra färgskalan i hemmet åt det lite mer röda hållet... 


En racerfartshandling hann jag med på ICA innan det var dax att hämta David på Skogsvallen efter kvällens bandyträning. Å även att jag var sen så satt han inte o väntade på mig. Han var precis färdig - siste man...å så hem o äta kvällsmat. 


Nu sitter jag stillar mig efter dagen. Ibland är livet extra kämpigt. Svårt att få dagarna att gå ihop. I bokföringens värld ska det var lika mycket på varje sida - det ska balansera. Minus ska stämma med plus. Kredit ska stämma med debet. Det gör inte min tillvaro för tillfället. Det är mycket för mycket negativt jämfört med positivt. Jag hoppas dock att det mesta rättar till sig med tiden...längtar efter några extra dagars ledighet så man kan ladda ett oerhört tomt batteri. Jag är ändå glad när jag ser mig omkring i huset ikväll. God Jul alla nissar och välkomna på besök för en liten tid!!


Godnatt!!!


 

Lucian på plats, coola tomtar på rad och köksfönstret.....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards