Alla inlägg den 12 december 2013

Av Sofia - 12 december 2013 20:14

Ibland får man helt plötsligt "oväntad" kraft. Kanske det kommer från ovan, kanske inte.... Återigen en arbetsdag som är fler timmar än 8 vilket är lite för mycket...speciellt veckan före jul. Men, när jag kom hem fick jag en idé. Göra julgodis med barnen, passa på när alla är hemma. Å barnen blev mer än förtjusta så Stella, Elin, Johanna och jag begav oss till Kvantum och handlade in det som behövdes. Alltså...det är verkligen inga billiga grejer... Men - det är ju bara Jul en gång om året (thank God)! Mandelmassa, nougat, vit choklad, mörk choklad, dekorationspluttar, sirap, smör och grädde.....


Hem...ladda upp. Barnen sysselsätter sig väl med mandelmassan. Jag skulle göra nåt fint med mossa och hyacinter före knäckstart. Å jag är så totalt KASS på grönt. När det gäller måla, spela, sjunga, skriva - då är sinnena med mig men så fort det kommer till växter. Vad är det för FEL på mig? Vad gick snett?? Intresset och förmågan är totalt noll. Det finns ju rätt nice grupper att köpa men just idag fick jag för mig att göra nåt eget... Ohhhhh, resultatet är fantastiskt!!! Eller inte...


Å jag är nog lite trött. Jag skulle göra en laddning knäck i micron o la samtliga ingredienser i en plastskål. Hallåååå - hur tänkte jag nu? Det blev en fin touch av blå plast i knäckblandningen..... Släng och se glad ut. En ny omgång i glasskål och tja - DET resultatet blev något bättre. MUMS!!! Sen skulle jag göra vit ischoklad. Blev bra tills jag skulle färga den blå (för att göra den lite rolig). Den skar sig och det blev en kompakt blå gegga som påminde om den blåa plast/knäck-blandninge. Ja, barnen hade ju kul i varje fall.


Nu är kvällen snart till ända och jag sammanfattar den HELT perfekt trots mina egna misstag! Att göra något galet kul, alldeles för sent en vardagskväll före jul är väldigt trevligt och roligt!!


Kram på er i decembermörkret!!


Ps. Stooooooort grattis till barnens kusin Stephannie Storme som tagit en plats i F19's landslag i bandy!! Bra jobbat Steffi! Hela vår familj är stolt!!! Lycka till!!


 

Julgodisverkstad!!

 

Mitt gröna verk!!

 

Min vackra knäck... ;))

   ''

Godis, godis, godis..

 

Mer godis...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards