Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Gran i kläder...

Av Sofia - 20 december 2013 19:48

Sitter och njuter av en glittrig gran i ett rent hem. Den blev extra fin iår. Stort tack till far som högg den. Det gjorde du extremt bra i år. Inte varje jul man kan hänga kulorna utan att tänka på att dölja nån "saknad" gren eller dekorera glittertrådar för att förvilla bort gleshet. Som om det har nån betydelse. Minns när barnen var mindre och hängde ALLA kulor på ett ställe. Sen smög man runt och hängde om.... Enda felet i år är att den lutar...vilket den för övrigt gör alla år (känns det som). Katterna kan vara en stor bov... Jag har skruvat och skruvat men det får bli morgondagens projekt.


Vi diskuterade det grundligt på jobbet häromdan. Om att ta in granen…och framförallt NÄR man skulle klä den! Dagen före tycker vissa, några dar i förväg tycker andra. Enligt fejjan är det hursomhelst rätt många som redan har klätt den. Många grankort är det. Personligen vill jag njuta av julgranen några dagar före julafton och ikväll passade det lämpligast. Stella kom åter och jag såg fram emot att få göra fint. En vals med dammsugarn till Celíne Dion har det blivit och ja, det är gott att ta helg. Å vår gran blir härmed såklart offentlig....förevigad med ett kort.


Sista arbetsdagen avverkad detta året. Startade med julmys som några vänliga kollegor ordnat kl. 07.00 Smakade riktigt bra med glögg, pepparkakor med ädelsost på tub. Julmusik från högtalaren gjorde det extra mysigt. En synnerligen god lax på lunchen och vi var inte de enda som käkade ute idag. Trångt på Akropolis. En tuff eftermiddag gjorde att det var extra skönt att åka hem.


Ha en fin kväll!!


 

X-mas tree

 

Att mina flickor är flinka i fingrarna vet jag. Denna stjärna fixade David till igår...imponerade stort på modern..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards