Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Sofia - 5 januari 2014 16:12

Symboliskt sett var det häftigt att idag klä av granen och där bakom alla kulor, glitter och ljus få se att den hade skjutit nya skott. Det har aldrig hänt i min närvaro så visst måste det varit en alldeles perfekt gran i år. Vinter möter vår på något sätt....kanske lite tidigt... Jo, jag skulle ju inte dansat ut den än, hade jag tänkt, men sen började det klia lite i fingrarna idag.... Samlade ihop alla tomtarna och packade ned allt å granen fick hänga med. Nu är det "bara" stjärnorna i fönsterna kvar o de får sprida ljus ett tag till. Skönt när allt är bortstädat. Å barren var näst intill obefintliga på golvet efter granen. Som sagt - bra kvalitet i år.


Å det blev premiär idag. SEMLOR!!! Goda goda skapelser från Elsies fik och grädde i kombo med mandelmassa och vetebröd är ju en obeskrivligt god blandning. Å jag kunde äta med gott samvete (nästan) då jag sprang en go löparrunda på förmiddagen. Igår efterlyste jag solen och idag - jajemensan - den var på plats under rundan. Inte slösade den med strålarna med himlen var fullt tillräcklig ljus och vacker och solens konturer var hyfsat tydliga. Å med lite (eller ganska mycket) god fantasi kunde man känna nåt i luften som påminner om vårdoft...


Snart dax för 18-årskalas hos barnens kusin Lukas i N:a Sandsjö. Det var ett tag sedan han fyllde (23 dec) men ikväll är det hans tur att bli uppvaktad. Släkten samlas och jag ser fram emot en trelig kväll. En trevlig kväll hade vi även igår. TACK Leif och Helene (å Otto + Sigge) för jättegooooda och trevliga timmar. Tiden gick så fort så fort och det fanns mycket vackert att vila ögonen på i det hemmet. Bl.a originella och häftiga lampor överallt!!


Ha en fortsatt go kväll!!!


 

Ett nytt granskott - nästan så man blir tårögd... Nu kommer snart våren!!

 

Premiärgott!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards