Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Sofia - 8 januari 2014 19:09

Sitter och reflekterar över dagen (har en kvart på mig innan jag ska hämta David från bandy). Efter en dag med inslag av hopplöshet (problempåstötning betr. ett visst datorsystem) kan jag ändå sammanfatta dagen som mycket bra. Det gäller att hitta fler plus än minus. Har fått in underlag till vissa bokföringar som måste ske med det snaraste - mycket bra! Sen hittade jag väl inte så mycket mer positivt betr. arbetsdagen mer än en otroligt god firre på Akropolis med räk- och laxröra med trevligt sällskap!


Kommer hem och finner en glad Elin. Hon har äntligen fått sin PADDA. En nässjöbutik fick leverera vilket känns ännu bättre. Nu har hon inga sysselsättningsproblem (hon måste dock ut och gå en promenad om dagen och lämna bevis i form av foto med mobilen). Idag är dock ett undantag - regn!!!!!!!!! Men det hindrade då inte mig från att ge mig ut. Å jag kan utan överdrift skriva att det var en av de absolut skönaste rundorna trots att halva rundan var öööösregnig. Blöt! Men den rundan rensade skallen. Nu är jag laddad inför morgondagens nya utmaningar. Att lösa dagens inslag av hopplöshet.


Å medan jag springer funderar jag på om t.ex hockeyspelaren Daniel Alfredsson är ute och kutar precis som jag. Tränar de på det viset de där stjärnorna? Inte för att han kanske behöver springa i ösregn och tre plusgrader men ändå? Tycker det är smått fantastiskt att han fick hänga på till OS trots att han är så "gammal". Blir det femte OS för honom? Inte illa men så är han ju Frölunda-indian från början:) Inte konstigt att det går bra då. Å från Höglandet kommer (ursprunligen) tre världsstjärnor som är med i truppen. Erik Karlsson, Johan Franzén och Niklas Hjalmarsson - det ska bli spännande att följa! Det måste ju ändå vara det "finaste" man kan få vara med om - att representera sitt land i den sport man utövar! OS-febern har börjat, vissa älskar och vissa hatar... Jag tillhör den första skaran! Å vi ska ju såklart få massor med guld i #Sotji2014


Nähä, nu ska jag hämta David. Bandy till OS? Tja, vem vet.... Om fyra, åtta år... David kanske får vara med 4--5 ggr. Det gäller att sikta mot himlen för att nå till trädtropparna...


Ha en fin kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards