Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Moral- och surtant + 3 kg mer eller mindre...

Av Sofia - 9 januari 2014 18:39

Det har varit mycke 5:2 dieter i höst. Ät "normalt" i fem dagar och frossa i två eller är det fasta i fem och ät lagom i två. Eller ät ingenting i två och ät som vanligt i fem... Jag har inte en aning och ärligt OCH bokstavligt talat skiter jag i vilket. Är så extremt trött på dieter överhuvudtaget och min personliga uppfattning är väl mer - lagom av allt och rör på dig (faktiskt så mycket du kan) så är det nog lagom bra. Att förbjuda sig ditten och datten tror jag för många kan leda till att frestelsen blir ännu större. Alltså - för vissa! Dieter som 5:2, GI eller LCHF kan säkert funka för  vissa men för några går det istället till absurdum. Att utesluta ALLA kolhydrater ALLTID - hur reagerar kroppen då....i tid och längd? Koströn är omdebatterade överallt och nu efter jul är det ännu mer på tapeten. "Förlora dina julkilo" bla. bla. bla. Nu är gymmen mer välbesökta än någonsin... Nyårslöften ligger täta i luften - nu ska jag börja - nu ska jag ta tag i livet....


Själv har jag tappat 3 kg på senaste månaden (alltså under jul och nyår). Helt ofrivilligt. Gränsen mellan smal och frisk till mager är hårfin om man är 179 cm och tränar som jag gör. Å jag har inte tränat mer än vanligt men aptiten är inte som den ska. Julchokladen som jag annars brukar ha lite svårt för att låta bli, har "vuxit" i munnen och för det mesta har inget varit särskilt gott. Olika bekymmer, oro och tankeproblem har nog tagit mer energi än vad som kommit in och till slut är det ju ändå ekvationen som ska gå ihop. Plus och minus - in och ut - SUMMA!!!


Å så kom den igen, på radion... Den där avskyvärda låten "Wrecking ball" med Miley Cyrus. Jag stänger av ljudet av min dator så fort jag hör den, när den dyker upp i bilstereon byter jag kanal.... Jag kan inte med den. Gillar inte melodin, gillar inte låten och möjligen möjligen kan det vara sångerskan. High school musical flickan som förmodligen tycker hon är lite för käck och måste klä av sig för att locka nya lyssnare och bli hippare.... Sorgligt. Å visst...denna video har drygt 428 miljoner visningar på Youtube. Den är sensuell förvisso men, suck... Sorry Miley, du imponerar inte på mina tonårstjejer... Tack och lov! 


Å nu känner jag liksom på mig att ni genast går in och kollar hennes video men då ska jag ge er ett tips. Kolla istället på Bart Bakers parodi på denna låt och lyssna på texten. Helt underbar! Faktum är att denna video har drygt 24 mille visningar...


Ps. Jag är visst surtant idag - titta på kortet nedan. Ena toan på vår arbetsplats. Vem f-n lämnar en tom toarulle utan att orka byta? Jag kan SVÄRA på att det INTE är en av brudarna i korridoren....utan att ha alltför mycket fördomar...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards