Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Tre flickor och en tant....

Av Sofia - 20 januari 2014 19:16

...på Willys. Det är inte så ofta jag får sällskap av tre små damer när jag ska handla. Jag klargjorde reglerna tydligt. INGET ska läggas ned i kassarna utan mitt godkännande och scanning. Det är så vansinnigt lätt att Johanna, Elin och Stella står det med nån grej (ost, choklad, jos etc.) o man nickar "ja" och sen läggs det i påsen utan att man scannat av det. Nej, det har inte hänt att jag fått kontroll OCH nåt inte har blivit scannat men jag är alltid lika svettig när jag får delavstämning (vilket jag får rätt ofta). Det är så otroligt lätt att under stressiga minuter väga bananer eller äpple, fixa dit klisteretiketten och glömma scanna. Eller så är det bara jag som fortfarande inte kommit in rutinen för denna typ av handling. Jag måste medge att jag nästan(!) hellre står i kö en liten stund och slipper fara omkring med scanningsapparaten. Ovan gör mig helt klart till tant - mosträvig till moderniteter.


Handlat blev det och eftersom lappen glömdes hemma (av Jois och/eller mig) blev hälften oinköpt. Mjölk, youghurt, bröd och Bregott finns hemma hursomhelst vilket tillhör nivån överlevnad. Sen hämta David på Skogsavllen efter bandyträning. Nej, ingen löprunda idag. Den ersattes av läxläsning och pannkaksstekning. David ska till Uptech i morgon med sin klass och han ska ha matsäck med sig. Det behöver inte vara drickyoghurt och Risifrutti så det får bli pannkakor och jag passar på att göra till oss alla.


En kall dag, en blåsig dag och det har varit kallt inombords hela dagen. Nästan kallare där än utomhus. Fick aldrig upp värmen under dagen och vintern har tydligen kommit för att stanna. En stund med gitarren och en gammal dansbandsdänga får liva upp vardagen.


Ha en fin kväll!!


 

Stella läser Pojken om Tigern, David förhörs på stavning och jag kollar var "FESTEN" för ungdomar i åk 6--9 verkligen äger rum.... Allt samtidigt...


Godnatt!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards