Alla inlägg den 24 januari 2014

Av Sofia - 24 januari 2014 19:38

Fredag! Fridag! En tuff arbetsvecka är till ända. Nätter fulla med sömnlöshet! Förvånad att jag är så pigg som jag är i skrivande stund. Men i eftermiddag har jag tankat in god energi. Efter jobbet blev det en mysig fika med Johanna och Elin på Thimons innan vi vinkade av Johanna på tågstationen. Hon ska hälsa på en f.d klasskompis som pluggar i Norrköping. Spännande för henne att åka tåg helt själv för första gången. När jag hade kramat o sagt adjö och såg henne gå in i vagnen fick jag plötsligt lite ångestkänslor och mumlade: "Tänk om nån hoppar på henne..." varpå Elin svarar. "Ingen fara - hon kan slåss - det vet jag". Å då försvann ångesten med ett gapflabb. Inte för att jag tycker man ska slåss men försvar är väl inget fel...


Sen hyrde Elin och jag film på Hemmakväll (är ensam hemma med henne ikväll eftersom David och Ulf är iväg på bandymatch till Åby utanför Växjö). Sedan blev det en handling på ICA, kycklingklubba och lite revben. Vidare hem i den kalla Nässjökvällen. Väl hemma börjar jag rotar efter mina nycklar. Ingenstans fanns de. Ingenstans! Då kommer paniken smygande... Var kan jag ha lagt dem? Thimons, Hemmakväll, ICA...och hur lätt är det att hitta dem? Stelfrusna fingrar som letar och jag ser den goa kvällen med ett varmt bad, rödvin, kycklingben snabbt försvinna bort..i fjärran. Men av någon outgrundlig anledning hade jag lagt dem i Hemmakvälls-påsen. Varför? Mycket bra fråga. Lättnadens suck spred sig på Renstigen.


Å sen hade jag inte tänkt att skriva mer för idag. Men!!! jag måste tacka Ann-Charlotte Ekman Hellman (M) efter hennes artikel under ordet fritt i Smålands dagblad. Så otroligt bra skrivet och formulerat. Skulle vi kanske alla kasta spadarna i denna gigantiska sandlåda "Skolutredning" och samarbeta för att lösningen ska bli så bra som möjligt? Om vi mentalt ställer in oss på att göra allt vi kan!!!!! för att tänka lite positivt med tänkta beslut kanske det till och med kan gå vägen? Man kan ha åsikter om tidsaspekter och annat men beslutet är fattat och vi ska nog prata lite positivt om kommande lösningar så inte våra 13-åringar får ont i magen när de tänker Brinell i höst? Föräldrar, personal och övriga? Vore inte det lite mer fair och nice? Man kunde ju hoppats att alla redan hade gjort det men sorgligt nog är inte detta faktum - inte alls!!


Go kväll!!!!


 

Två av de underabaraste varelserna i världen!!!

 

Gott och dyrt (men man får ta med sig formen hem - nu har jag tre ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards