Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

3 februari....

Av Sofia - 3 februari 2014 18:21

Sjuklingar.... Idag har frånvarobeskeden trillat in en efter en i min mobil. Det är Vabruari och VAB-tider men grejen är att jag inte kan vabba längre… Bara när det gäller Stella och hon är tacksamt nog hur pigg som helst. Det tar en stund att åka från jobbet, genom stan, hämta barn, genom stan, upp till lasarettet, vänta, behandling/diagnos och receptkö på Apoteket. Tur att man har lite flex-timmar eller ganska många rättare sagt….att plocka av. Huvudsaken är ju att de blir pigga FÖRSTÅS! Man får vara tacksam att man är född i detta land när det gäller sjukvård.


Idag är det den 3 februari. Detta datum klingar dåligt i öronen och ger en riktigt sorglig eftersmak. Årsdagen då min f.d kollega och goda vän blev mördad i Nässjö. Så ofattbart och så frukansvärt. För ett år sedan lamslog händelsen hela vår korridor och det kändes då som om  jag höll på att gå sönder av sorg. Trodde aldrig att verkligheten kunde vara så obarmhärtigt grym och allt kändes overkligt . Men till och med i Nässjö kunde det bli svart. Å sanningen bakom dessa fruktansvärda handlingar hoppas vi ju snart få svar på. Inte för att detta på något vis för Alf tillbaka till oss men kanske kan man sätta punkt på ett annat vis.


3 febuari. Jag hoppas denna månaden går fort över. Vill inget hellre än att knoppar brister och trottoaren blir blöt av takdropp. Önskar mig hästhovar vid vägkanterna och vårblek sol. Okej, lite minusgrader till min kompis Susanne som ska åka Tjej-Wasan och lite bra snö till barnen sportlovsvecka. Sedan får det gärna töa bort… Alles!!!


Ha en fortsatt go kväll!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards