Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Sofia - 9 februari 2014 19:04

Avfärd mot Vaggeryd kl. halv nio i morse. NIF’s U14 hade seriematch och jag vågar nog påstå att alla vi som färdades på vägarna hade änglavakter lite varstans vid vägrenen. Det var inte lätt att köra. Snöslask och modd och jag satt som vanligt och ”höll mig i” när bilen slank än hit än dit… Men alla kom fram lyckligt. Jag passade på att gå en hyfsad runda före matchstart kl. 11.30 Första halvtimmen frös jag i det ruggiga vädret – på vägen tillbaka vara jag svett. Vackert landskap utanför Vaggeryd (även om det nu inte visade sig från den snyggate sidan just idag). Såg många fina ställen... Taglarp är det enda namnet jag kommer ihåg…


Å matchen var väl inte den mest spännande jag sett. Nog för att David precis i början släppte in ett mål men sedan var det stopp och han höll tätt. Några sköna räddningar i första halvleken…sen blev det inte så mycket mer att göra för målvakten. Slutsiffrorna 18-1 vittnar ju lite om att han var sysslolös. Även om det är skönt med seger är det inte riktigt bra att vinna så överlägset. Extremt tråkigt för motståndarlaget (förstås) och dessutom ingen träning för målisen.


Väl hemma blev det middagsrester från gårdagskvällen och ett par timmar på jobbet. Har en kollega som är i Thailand vilket medför lite extrajobb. Snacka om kontraster. Hon ligger och lapar sol i 30-gradig värme - jag sitter och konterar leverantörsfakturor medan vinden viner och regnblasket öser ned....Olika falla ödets lott... Å andra sidan sitter jag inomhus och har det bra i värmen.


Några ord om Mello nr 2. Sanna Nielsen. Hörde de första stroferna och jag är förundrad över hennes fenomenala röstkontroll. Hon är helt enorm. Vilken låt! Vilken pipa! Självklart gick den vidare. Riktigt bra ihopsnickrat av Fredrik Kempe.


Ha en go kväll!!!


 

Sysslolös David....

 

Nöjd målis!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards