Alla inlägg den 14 februari 2014

Av Sofia - 14 februari 2014 18:32

Dagen startade med att Stella ringde på. Härligt att få ytterligare en dag med henne...bonus! Å jag var ledig. I varje fall från kommunalt jobb. Däremot har jag sysselsatt mig duktigt hela dagen. Började med att rensa i Stellas rum tillsammans med henne. Hon behöver inte ha 28 st Brats-dockor. Det räcker med 8.... De barbie-dockorna som har så tovigt hår att inte ens kammen går igenom...de gick bort (även att inte Stella hade riktigt samma åsikt som jag). Duplot (mycket Duplo) ska läggas undan till barnbarn om vi får några såna. Ingen här leker längre med just denna typ av LEGO-bitar. 


Därefter var det dax för Catwalk. Stella provade samtliga plagg för att se vad som ska sparas och slängas. Någon gång om året måste man göra en gallring och särskilt när man fortfarande växer.... Hon provade medan jag cyklade - förenade verkligen nytta med nöje. Efter snöskottning och städning festade vi loss på vanlijhjärtan till OS-hockymatchen (mycket goda inköpta på Willys). Match nr 2 slutade med go seger även om det där målet kom i sista minuten. Heja heja Sverige!


Å nu är huset fullt av barn och inte så många av våra egna. David har idag varit på Bio med två kompisar - LEGO-filmen - och de fortsätter med övernattning här inklusive pizza-ätning. Ulf är ute på AW, Stella sover över hos en kompis, Johanna äter Alla-hjärtans-middag ute med sin Robin så Elin och jag får mysa i soffan dagen till ära.


Ha en fortsatt skön kväll!!


   

 

Elin sminkade och fixade till Stella i håret...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards