Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Sofia - 19 februari 2014 18:36

Professor Balthazar.... Ibland känner jag mig lite som han. Man grunnar och funderar och vankar fram o tillbaka (i tanken)....å sååååå kommer man på en lösning.... Man ska inte ta med sig jobb hem men ibland (oftast) ligger nåt o gror i huvudet. Särskilt nattetid. Nu ett tag, har andra tankar tagit över men man kan faktiskt inte möblera ett kommande vardagsrum mer än i fem olika alternativ så när man snurrat runt det som får plats eller inte får plats då tar jobbet överhanden. Å i natt - plötsligt händer det!!! Jag löste ett rapportproblem som medför att jag nästa år kan producera och ta fram nyckeltalen snabbare, mer effektivt och framförallt säkrare siffror, dvs man kan lita på att det är rätt. Har väl lovat att inte gnälla mer på vårt ekonomisystem men alltså...det VAR enklare i Aditro men när jag nu väl kan göra dessa "relationer" (=mallar) i Agresso kommer det att gå mycket lättare nästa år. Bra där!!


Å Stella kom idag hem överlycklig. Snön i spåren i Lövhult hade bjudit henne på det hon ville. Lånade skidor och några km hann hon knata. David däremot var mindre nöjd. Han har varit i Bodafors på fotbollsturnering. Åkersskolan 6:e klass har tidigare gått vidare från Nässjö och fick idag möta B-fors, Landsbro och Tranås. Hade ju varit skönt att vinna över åtminstone Landsbro eftersom de torskade mot dem i förra årets semifinal i ICA-femman (bandy). I morgon bär det av till Sävsjö för hans del - friluftsdag IGEN! Skrev jag att jag tyckte det var mycket av den varan.....om inte så skrev jag det nu. Å andra sidan är det ju väldans trevligt att barnen får testa sånt de aldrig har gjort. Fick genast lite dåligt samvete där....


Nu ska Stella och jag till Skogsvallen. U14 har match mot Tranås. Heja heja NIF!


Ha en go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards