Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Grön utbildning/konferens....

Av Sofia - 20 februari 2014 19:15

Regionkonferens Centerpartiet. Jag är förmånligt inbjuden och jag ser fram emot morgondagen. Vi som är lite "nya" ska lära oss mer och få inblick i det politiska arbetet. Ja tack - mottages tacksamt! Jag är mycket "grön" i sammanhanget och i morgon och på lördag ska jag bli ännu....grönare...faktiskt. Det passar väl inte in med nån annan färg här. Alltså är jag ledig från jobbet vilket inte alls passar min jobbkalender men jag ska försöka förtränga det och bara insupa information och lära känna nya likasinnade människor. Samtidigt som jag tycker det ska bli otroligt spännande så är jag såklart lite nervös...jag har berört ämnet förr - blyg i sociala sammanhang. I morgon blir det till att öva!!! Platsen för evenemanget är Vrigstad värdshus så det är inte så fasligt långt att åka. 


Å jag hämtade världens gladaste pojk på Åkersskolan idag. Han hade haft en toppendag i slalombacken i Sävsjö (friluftsdag med skolan). Jag var onekligen orolig för att han inte skulle fixa att åka...helt som nybörjare...men aj, vad fel jag hade. Han hade minsann kunnat svänga och stanna "snyggt"...till och med göra lite hopp... Inte kanske den första timmen men han hade många vana klasskompisar som ville lära. Han sa "när man kan åka skridskor och stanna snabbt, då har man det i sig". Ha, ha - det lät verkligen planterat i munnen, precis som om han hört det av nån annan. Å det är säkert sant. Det stämmer väl kanske inte in på alla människor. Själv kan jag bara åka skridskor med taggar (på hockeyrör blir jag som som Bambi) men däremot kan jag faktiskt åka hyfsat utför...förr i varje fall. Det är 15 år sedan jag åkte sist. I åre april 1999.


Ha en go kväll!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards