Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Sofia - 2 mars 2014 19:22

Söndag. Den första i månaden mars. Innebär Vasalopp. Beundrar de som åker dessa många mil – en fantastisk prestation. Frågan är vilken prestation som smäller högst? Vinnaren av loppet eller den farbror (reportaget i Smålandstidningen i veckan) som genomförde sitt 56:e Vasalopp – 82 år gammal…. Det är nästan overkligt bra. Där ligger man i lä. Min far började åka vid 68 års ålder…han åkte tre år på raken vilket jag är oerhört stolt över. Härliga minnen för honom!! Just idag var det väl inte de bästa förutsättningarna när man tänker underlag – får hoppas att de inte var för eländigt. Å han som vann…ja, jag berör det inte så mycket men grattis!!!! då Norge!!


En bra söndag är snart till ända. Mysfika med Stella och David på stan. Det var David som frågade ”om vi inte kunde hitta på nåt - fika typ....” och då smälte jag ju snabbt. Jag festade till det med en Mini-semla vilket är precis lagom för min smak. Å jag var värd det efter 13 km underbar löpning på förmiddagen (målet för veckan uppnått – 3 löparrundor = 36 km). Å gott folk – även om man inte har kutat så kan man vara värd en semla!! Sedan tog vi en tur på Rusta och Jysk – Nässjös söndagsnöje när det gäller shopping. Bra affärer med brett sortiment. Bra och billiga städgrejor hittade jag bl.a på Rusta. När jag velat fram-och-tillbaka mellan skurhinkar och moppar sa Stella: - Du gillar att städa du mamma!! Ha, ha – inte alltid men det måste ju ändå göras. Å det är helt klart mer inspirerande med bra attiraljer.


En sväng på jobbet hann jag också med. Stella fick följa med och faktiskt hjälpa till. I morgon är det första arbetsdagen denna månaden vilket betyder stora hyreskörningen. Eftersom morgondagen är tämligen späckad med möte och annat så kändes det befriande skönt att göra den idag. Å min hjälpreda fick sticka i avierna i kuvert och klistra igen dem. Mutpeng och lite smågodis som tack för hjälpen. Jösses, barnarbete….ja, säg det inte till någon....men Stella tyckte det var mycket roligt!! Därefter hade hon fullt sjå med skrivmaskinen på rummet. En grej hon aldrig hade sett förr...och själv har jag aldrig använt den..... 


Söndagskväll och lite soffhäng innan ny arbetsvecka! Ha en fortsatt fin kväll!

 

Thimonsbesök!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards