Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Sofia - 8 mars 2014 15:01

Å så kom den, första vårdagen - på riktigt! Så härligt. Solen såg varmare ut än den var men man blir ju bara så glad av det annorlunda ljuset. När grått blir blått. Upp med tuppen och ut till tippen med fullastad bil. Det var inte så mycket folk som jag förväntade mig och jag fick god hjälp av gubbarna därute. Jag frågade t.ex var man betalar och då skrattde de.... Det förvånar mig lite att det är gratis att slänga saker. Med tanke på miljötänk men det eliminerar väl att sakerna istället slängs i våra skogar....det förekommer ju ändå...men det skulle väl säkerligen bli mer små soptippar i vår natur. En befriande känsla att slänga är det hur som helst och när man "får" krossa en kruka...då känns det onekligen lite bra. 


Hem och säga go morron till trött David med kompis (som sovit över) samt Johanna. Bytte om till löparkläderna - nej, en sån här dag kan man bara inte missa att lufta sig. Vackra Vallbohaga och Spexhult. De blötaste partierna har nu torkat upp hyfsat och det är häftigt att jag har kunnat springa här nästan hela vintern. Det sägs att man ska ställa in lite lutning på ett löparband för att kompensera luftmotståndet utomhus - undra hur mycket lutning det krävdes för att få till dagens vind. Blev rejält trött av kilometrarna och kände att solen "tog" i ansiktet.


Sedan passade jag på att hänga ut hälften av min kläder på stång utomhus.... Någonstans här började orken tryta men jag hade bestämt mig att dammsuga bilen.....så jag städade den invändigt. Oj, oj, oj vad grus..... Härligt härligt när det är gjort. Spagettiarmar utan kraft....satte mig en stund på trappen för att vila i solskenet. Å då ringde David och sa att han fått punka på cykeln... Ner på stan och hämta hans hoj. Å cykelstället och jag är inte de bästa vänner. Krånglar på det, vänder det bak-och-fram, krånglar av, vänder, sätter på det på kulan och har glömt att stänga bagageluckan. Ja, de som satt o fikade på Elsies hade nog lite roligt.. Men jag bjuder på det - det är vår!!!


Nej, jag gör inte så mkt mer i dag. Lite Pasta Carbonara till kvällen och soffan framför Mello-final. Jag hoppas på Sanna men det finns många bra låtar i startfältet. Jag börjar dock tröttna på dem alla.....tjatas sönder på reklamradion. Tacka vet jag Winnerbäck!!!



Ha en fortsatt go lördag!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards