Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Sofia - 18 mars 2014 18:13

Klass 1 varning i Nässjö med omnejd. Jo, tack - jag kände det. Attans vad det blåste på eftermiddagens runda. Känner mig hyfsat nöjd (läs supernöjd) att jag fixade drygt 15 km i hårda vindbyar och regn. Men har man överskottsenergi och ett brinnande begär efter löpning så har man. Det gäller dessutom att passa på när tid, tillfälle och motivatonen finns - för tro mig - det finns dagar då minsta vindpust och litet stänk kan få mig på no-run-tankar. Lyckligtvis inte så ofta! 


Idag blev det VAB med Stella. Febern släpper inte och hon har verkligen inte varit pigg. Hon petar i maten och till och med ratar saker som är av sötare slag vilket i sig alltid är sensationellt när det gäller henne. I skolan genomförs nationella prov så hon valde ju ingen bra vecka att vara sjuk på. Man väljer ju sällan tidpunkt.... Å jag håller nästan andan när hon är i närheten. Vill inte, vill inte, får inte bli sjuk nu. Måste vara pigg, ha ork till jobb, till flytt, till allt!! Å så känner väl alla - det passar liksom aldrig att vara sjuk.


Man får göra bra saker av såna här gråa och trötta dagar. Läsa Pojken o Tigern med Stella - nu har pojken i sin jakt på sin katt kommit ända till Östersund. Förklarade för henne att jag en gång åkt tåg genom Sverige, förbi Östersund och vidare mot Kiruna och ända upp till Abisko - hyrde bil där och åkte hemmåt igen, besökte ett flertal gruvor (!!) med en lika gruvtokig pojkvän och var hemma på en vecka. Bensinstopp mitt i Norrland (tack för midnattssol) - ja, vilka minnen.... Nästan värre än pojkens bravader i boken...


Å Candy Crush - DET ger jag upp nu. Har haft fem försök på nivå 7. Jag kan hålla med om att det är lite kul när specialkaramellerna crushar och spricker och poängen regnar ned MEN det slutar ju ändå med att jag måste betala för att komma vidare. Sånt väljer jag bort - det räcker gott med hjärngympa a la Wordfeud. 


Ha en god kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards