Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Sofia - 23 mars 2014 16:25

Riktigt aprilväder…. Sol, regn och snö…fåglar som kvittrar (eller vråååååålar) och i skogen i Träslända ligger våren och lurar.... Det är bara en något grönare nyans av allt, som saknas….. Det är nästan nu det är som bäst. Tid av förväntan...innan allt tar fart. När alla knoppar lite senare bestämmer sig för att spricka känns det som att allt bara exploderar. Då går det lite för fort och jag har varje år känslan av att jag inte hinner med…att njuta...


Efter en långrunda på morgonen tog jag plats på Vipan några timmar. Ett bra jobbpass – fick mycket gjort. Simulering av kapitalkostnader inför 2015. Smaka på den. I det nya ekonomisystemet är det en hel vetenskap. Det ÄR i och för sig en vetenskap men stor skillnad jämfört med förra systemet. Man vill ju gärna komma så nära sanningen som möjligt nu när vi ska ta fram budget för nästa år. Dessutom alltid likadant – det är så stora summor när vi pratar fastigheter…och nybyggnationer…


Å så är den äntligen bokad. Resan till Stockholm och konsert med One Direction. Jag och väninnan Tina reser med varsin 9-åring. En resa som jag inte har valt helt frivilligt men vad gör man inte för sina barn. Nu när allt har löst sig ser jag ändå fram emot detta äventyr. Tack att Elins kompisars föräldrar förbaramar sig över Elin då hon ska titta på idoooooolerna på lördagen... Det var många stenar som föll där...nästan ett helt röse. En sak är jag säker på. Jag tror inte att Stella och Danni kommer att vara mycket till sällskap i vår svit (jo, det blev billigare än två dubbelrum) efter en skolavslutningsfredag, tågresa till huvudstan och kvällens äventyr. Men roligt kommer de att ha hela dagen!! På lördagen går tåget hem framåt kvällskvisten och då planerar vi att vara kulturella och bl.a gå på muséum!!


Hemma ligger sjuk Elin. Hon har förmodligen fått den influensa som Stella hade förra veckan. Feber, hosta och huvudvärk. Sängläge, vatten o halstabletter… Hoppas hoppas hon piggar på sig kvickt. I kväll blir det hemmagjord pizza. Tar hjälp av David. Det brukar bli gott!! I morgon ny vecka och jag vet redan nu...den blir tuff!!


Ha en fortsatt fin söndag!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards