Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Sofia - 26 mars 2014 21:13

Jag brukar oftast inte läsa horoskop… Om jag gör det är det mer för att studera svenska språket och se hur ”luddigt” och tvetydigt det är skrivet. Det ska ju naturligtvis passa så många som möjligt. Å andra sidan stämmer vissa rader mer än andra. Nedan stod att läsa för mitt tecken i dagens exemplar av SmT.


         


Det är väl så det känns för tillfället men faktiskt på ett positivt sätt. Förhoppningsvis orkar man köra på nu ett tag framöver med precis ALLT och så när man är klar nån gång vid Påsk med flytten och kan slappna av lite mer blir det kanske någon form av motreaktion… Hoppas jag verkligen inte!!! Vill ju ha lite ork att möta vår och sommar!!!! Jag känner mig pigg…men kanske att man ser trött ut. Förmodligen....... med tanke på en annan liten notis i dagens tidning…se nedan…


  


 Tack för den!    


Efter jobbet åkte jag till Jem & Fix och köpte mig en hyfsad skruvdragare. Den skulle funka som slagborr men om den vinner över HSB’s betongväggar vet jag ännu icke... Å andra sidan är det mycket annat som ska skruvas ihop. Jag känner att jag är dålig på att be om hjälp….kanske borde man ändra taktik – man kan ju inte få mer än ett ”nej tyvärr men jag hinner inte”……… Sen är det en skön känsla att faktiskt ha klarat av något som man inte trodde man skulle fixa. Att fästa en lampa i halltaket – det har jag faktiskt aldrig gjort. Jag har ju varit gift…som gubben sa som fick frågan vad han tyckte om de stigande matpriserna. "Vet inte, jag är gift sedan många år" - Den är go!!!!


Nu har jag äntligen fått i mig lite kvällsmat och dagens späckade schema har jag nog faktiskt följt till punkt och pricka. Burit kartonger så jag är HELT slut och fått upp porslin i skåp, monterat ihop lampor och packat upp kaffebryggare, ALLA förpackningar är inbrottssäkra...å när händerna, hjärnan och ögonen börjar bli trötta är det nära att man klipper sönder lampskärmstyget... Träffade Vicevärden och fick en p-plats. (Fått och fått...betalar ju en slant). Tack Fransson att det gick så smidigt. David har hjälpt till och slänga skräp och nu är det nog bara en vals med John Blund som väntar....


Såg ett annat fint citat i min veckokalender: ”Var dig själv, alla andra är redan tingade”


Natti natti!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards